به گزارش فارس، سعید مرتضوی معاون دادستان کل کشور در خصوص اظهارات زاکانی مبنی‌بر اینکه انتقال متهمان به کهریزک با دستور مرتضوی بوده‌است، اظهار داشت: قصد پاسخگویی به اظهارات آقای زاکانی را ندارم و فکر می‌کنم ایشان دچار بیماری شده‌اند که دوست دارند با دیگر افراد درگیر شده و تنش ایجاد کنند. وی با بیان اینکه ایجاد تنش را به مصلحت نمی‌دانم، گفت: در خصوص اظهارات ایشان بهترین راه‌حل سکوت است و پاسخ بنده همان است که در ماده ۲۳ قبلا اعلام کردم و البته مطالب ایشان کاملا کذب و بی‌معنا است. گفتنی است زاکانی طی سخنانی در دانشگاه امام صادق از مرتضوی انتقاد کرد و وی را مسوول انتقال بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات به کهریزک دانست.

در همین حال دیروز زاکانی نیز به اظهارات مرتضوی پاسخ گفت. خبرگزاری فارس از قول زاکانی نوشت: از مرتضوی خواهش می‌کنم در این خصوص از من شکایت کند تا معلوم شود که چه کسی بیمار است، البته من نمی‌گویم که او بیمار است بلکه بسیار هم سالم است اما ایراداتی دارد.

وی افزود: من ادعایی کرده و اعلام کردم که سعید مرتضوی طبق دستور آیت‌ا... شاهرودی متولی بوده تا متهمینی که به کهریزک ارجاع می‌شوند با دستور وی باشد و اعلام کردم کسانی که در کهریزک زندانی شده‌اند با دستور مرتضوی به کهریزک منتقل شده‌اند. عضو کمیته پیگیری حوادث پس از انتخابات خاطرنشان کرد: مرتضوی می‌تواند اعلام کند این حرف دروغ است و از من شکایت کند. یک بار در کمیسیون مجلس در جمع نمایندگان مطلبی را به وی گفتم که در پاسخ گفت از من شکایت خواهد کرد؛ بنده در جمع نمایندگان مجلس اعلام کردم که مرتضوی متوجه نبود که چه سخنانی را ادا کرده است و التماس می‌کنم از من شکایت کند به این علت که مرتضوی می‌داند در دست من چه چیزی دارد و اگر این مطلب را در دادگاه بازگو کنم، وی با برف سال آینده نیز پایین نخواهد آمد.