رکوردشکنی 6میلیاردی سینما با نمایش سه‌بعدی

نگاه سوم- صنعت سینما تابستان امسال در سطح بین‌المللی هم یک رکورد فروش از خود به جای گذاشت. این در حالی است که چند روز قبل اعلام شد آمریکای شمالی هم در تابستان امسال، با یک رکورد تازه در جدول گیشه نمایش روبه‌رو بوده است.این رکورد فروش بین‌المللی - که شامل تمام کشورهای جهان به جز آمریکا و کانادا می‌شود- نزدیک ۶میلیارد بوده است.

سردمدار فیلم‌های موفق تابستان امسال، انیمیشن کامپیوتری و سه بعدی «عصر یخی: ظهور دایناسورها» است. این فیلم که سی‌ویکم ماه آگوست نمایش بین‌المللی خود را شروع کرد، تا به حال ۶۴۰میلیون دلار فروش کرده است.

«پل هانمان» از مدیران کمپانی «فوکس قرن بیستم» که این فیلم را تهیه کرده و می‌گوید: «من فکر می‌کنم نسخه‌های سه بعدی فیلم کمک خیلی زیادی به این موفقیت عظیم کردند.»قسمت دوم «عصر یخی» چند سال قبل ۴۶۰میلیون دلار (۱۸۰میلیون دلار کمتر از قسمت سوم) فروش کرد. «هری‌پاتر و شاهزاده نیمه اصیل» با فروشی ۶۱۳میلیون دلاری، در مقام دومین فیلم موفق تابستان سینما در سطح بین‌المللی قرار می‌گیرد. «تغییر شکل دهندگان: انتقام سقوط کرده‌ها» با فروشی ۴۳۰میلیون دلاری‌، رتبه سوم را به خود اختصاص داد. قسمت اول فیلم فروشی ۳۹۰میلیون دلاری داشت. پس از این کمپانی‌های «برادران وارنر» (فروش ۹۰۷میلیون دلاری)، «پارامونت» (۷۶۷میلیون) «سونی» (۶۸۹میلیون) «والت دیزنی» (۴۷۱میلیون) و «یونیور سال» (۳۸۴میلیون) ‌اسم برد.