کسی در بازداشت پلیس نیست

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به موضوع افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر گفت: در حال حاضر هیچ فردی در بازداشت نیروی انتظامی نیست و تمامی افراد تحویل مراجع قضایی شده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم دوشنبه شب در نشست بررسی و نظارت بر عملکرد فرماندهی انتظامی استان تهران با فرماندهان این استان در جمع خبرنگاران در کرج در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دستگیری پسر آقای حجاریان و دلیل دستگیری وی اظهار کرد: این کار توسط گروه‌هایی دیگر انجام شده و نیروی انتظامی از این اقدام بی اطلاع است و نقشی در اجرای آن ندارد.

احمدی مقدم با اشاره به افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر عنوان کرد: در حال حاضر هیچ فردی در بازداشت نیروی انتظامی نیست و تمامی افراد تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با اشاره به صدور حکم اعدام عوامل گروهک‌های تروریستی از جمله ریگی عنوان کرد: این گروهک عامل مستقیم سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه است که توسط آنها تحریک می‌شود، آموزش می‌بیند و همواره در جهت اهداف و نیات دشمنان کار کرده و به ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی می‌پردازد.

وی متذکر شد: این گروهک از خشن‌ترین روش‌ها برای تحریک و منحرف کردن مردم استفاده می‌کند که با هوشیاری مردم و علمای اهل تشیع و سنت به اهداف خود نرسید.

احمدی مقدم یادآور شد: در بحث انتخابات، استان تهران به خصوص قبل از برگزاری این حماسه ملی از محل‌های پر حادثه بود و تا حدودی مشکلات وجود داشت؛ اما در مجموع فرماندهی انتظامی این استان در این بخش خوب عمل کرد و با همکاری و مشارکت مردم و کار توام با تدبیر، درایت، حوصله و سرعت توانست بر اوضاع مسلط شود و امنیت مطلوبی را قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات برای شهروندان استان تهران فراهم کند.

این مسوول در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ماموران پلیس امنیت اجازه برخورد با خبرنگاران در مواقع بحران را دارند یا نه اعلام کرد: در مواقع بحران و اغتشاشات خبرنگاران و اهالی رسانه باید با هماهنگی پلیس امنیت در صحنه حاضر شوند تا هیچ آسیبی به آنها نرسد، در مواقع اضطرار تشخیص خبرنگاران از دیگر افراد برای ماموران یگان ویژه به سادگی ممکن نیست.

احمدی مقدم با اشاره به نقش خطیر خبرنگاران و اصحاب رسانه در تمامی مواقع خاطرنشان کرد: اگر شما خبرنگاران به اطلاع رسانی نپردازید، رسانه‌های بیگانه مسائل کشور را به سمت اهداف و توطئه‌های خود منحرف می‌کنند که در این میان حضور خبرنگاران داخلی در این بحران‌ها بسیار مفید است.