روزنامه وال‌استریت ژورنال با اشاره به طرح دولت آمریکا برای نزدیک شدن به ایران و مناسبات میان واشنگتن و مسکو اعلام کرد که کاخ سفید برای تعامل با ایران نیازمند کرملین است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه وال‌استریت ژورنال، مسکو به تهران پیشنهاد داده که سوخت هسته‌ای مصرف شده خود را به منظور بازفرآوری به روسیه بفرستد. این طرح علاوه بر آنکه امکان فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای را برای ایران فراهم می‌کند، امکان ساخت بمب هسته‌ای با استفاده از سوخت‌های مصرف شده را نیز غیرممکن می‌سازد.

به نوشته این روزنامه، علاوه بر آن از روسیه خواسته شده تا از انتقال تجهیزات ضدموشکی به ایران خودداری کند و توانایی تهران برای محافظت از تاسیسات هسته‌ای بدون در اختیار داشتن این تجهیزات کاهش می‌یابد.

وال‌استریت ژورنال با اشاره به اینکه روسیه در حال کمک کردن برای حل مسالمت‌آمیز موضوع هسته‌ای ایران است، براساس استدلالی اشتباه ادعا می‌کند: در صورت حمله آمریکا یا اسرائیل به ایران، مسکو از فواید اقتصادی زیادی بهره‌مند می‌شود.

این روزنامه در توضیح این ادعای خود بدون توجه به روابط راهبردی امنیتی و اقتصادی مسکو و تهران می‌نویسد: ایران و روسیه هر دو جزو بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت‌ و گاز طبیعی در جهان هستند، در صورت بروز عملیات نظامی در خلیج‌فارس و تاثیر آن بر روی صادرات نفت ایران یا بسته شدن تنگه هرمز بهای نفت و گاز به طور سرسام‌آوری رشد می‌کند و در نتیجه اقتصاد روسیه از خاکسترهای این جنگ و با تکیه بر درآمدهای نفتی اوج می‌گیرد.

این روزنامه افزوده است: روسیه در حال تلاش برای حل موضوع هسته‌ای ایران است و آمریکا می‌تواند بر اساس منافع خود از کمک‌های مسکو در این راه استفاده کند.