مجموعه انیمیشن‌های «بچه‌های ترومیرو»، «برام کوچولو»، «شاهزاده سرزمین آلان» و فیلم سینمایی «پوموکول» در ایام نوروز از گروه کودک و نوجوان شبکه اول سیما روی آنتن می‌رود. «شاهزاده سرزمین آلان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین مختاری بازگویی افسانه‌ای است که ریشه در دوران ایران باستان دارد و محمد غلامپور فیلمنامه آن را نوشته است. در این مجموعه اکرم محمدی، رحیم نوروزی، کاظم هژیر آزاد، حمیدرضا تاج دولتی، عباس امیری، مونا مصطفوی، مریم بوبانی، محمد فیلی، مرتضی ضرابی، رضا افشار و فرزانه ارسطو بازی کرده‌اند. کارتون‌های «میشی و غول آبی»، «عتیقه فروش قدیمی»، «موش سرآشپز»، «زنبور من باش»، «پرواز بر فراز جزیره»، «ماجراهای تو تو»، «پلی به ترابیتیا»، «تعطیلات با تیمون و پومبا»، «دور دنیا با تیمون و پومبا»، «حفره‌ها»، «هدیه جادویی آدم برفی» و «بگاسین و گنج دزدان دریایی» در ایام نوروز از گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود.

انیمیشن «موش سرآشپز» با نام اصلی «راتاتوی» به تهیه‌کنندگی پیکسار از طریق والت دیسنی پیکچرز به بازار آمد. فیلم ۱۱۱ دقیقه‌ای «راتاتوی» به کارگردانی براد بیرد و جان پینکاوا با هزینه‌ای در حدود ۱۵۰میلیون دلار سال ۲۰۰۷ ساخته شد و داستان موشی به نام رمی است که در فرانسه زندگی می‌کند و می‌خواهد آشپز باشد.

فیلم سینمایی «پلی به ترابیتیا» به کارگردانی گابور چوپو سال ۲۰۰۷ بر مبنای رمانی به همین نام نوشته کاترین پاترسن ساخته شد. داستان درباره پسربچه‌ای به نام جسی آرون است که در مسابقات دو در میان پسرها بی‌رقیب است؛ اما از دختری به نام لزلی بورک شکست می‌خورد. آنها به زودی با هم دوست می‌شوند و با خلق مکانی جادویی خود را شاه و ملکه اعلام می‌کنند.

«پلی به ترابیتیا» فوریه ۲۰۰۷ به نمایش درآمد و در آمریکا حدود ۸۲‌میلیون دلار و در سطح بین‌المللی ۵۴‌میلیون دلار فروش داشت. جاش هاچرسن، آنا سوفیا راب، رابرت پاتریک و زویی دشانل در این فیلم ۹۶ دقیقه نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم ۸۴درصد آرای مثبت منتقدان را در وب‌سایتRotten Tomatoes کسب کرد.

انیمیشن‌های «گارفیلد در دنیای واقعی»، «خرس‌های مهربون»، «شاهزاده کوچولوهای دلاور»، «جنگل سحرآمیز»، «داستان سبزیجات»، «بارتوک باشکوه»، « کارآگاه گجت»، «کیمیاگر»، «خرگوش ناقلا»، «در جست‌وجوی گرگها»، «شیر شاه»، «بیسبال زندگی اوست» و «آلوشا» در ایام نوروز از گروه کودک و نوجوان شبکه تهران روی آنتن می‌رود.

فیلم تلویزیونی «گارفیلد در دنیای واقعی» سال ۲۰۰۷ بر مبنای یک بازی رایانه‌ای ساخته شد. فیلمنامه را جیم دیویس خالق «گارفیلد» نوشت و مارک ای. زد. دیپه آن را کارگردانی کرد. این اولین فیلم کاملا انیمیشن «گارفیلد» از زمان پخش «گارفیلد و دوستان» در پخش اپیزود تلویزیونی سال ۱۹۹۴ بود.

فیلم تلویزیونی «بارتوک باشکوه» محصول ۱۹۹۹ آمریکا، هجویه‌ای بر فیلم سال ۱۹۹۷ «آناستازیا» است و هنک آزاریا جای شخصیت اصلی صحبت می‌کند. در خلاصه داستان این انیمیشن آمده روسیه تحت سلطه اهریمنی موسوم به بابا یاگا است و...

فیلم تلویزیونی «در جست‌وجوی گرگها» با نام اصلی «بالتو: جست‌وجوی گرگی» تولید سال ۲۰۰۲ آمریکا دنباله‌ای بر فیلم انیمیشن «بالتو» است که سال ۱۹۹۵ ساخته شد. در این فیلم بالتو و دخترش آلیو تن به سفری ماجراجویانه برای شناختن خود می‌دهند. «در جست‌وجوی گرگ‌ها» را فیل واینستین نوشته و کارگردانی کرده و موریس لامارش، جودی بنسن، لیسی چابرت، دیوید کارادین و مارک هامیل در این فیلم ۷۶ دقیقه‌ای به عنوان صداپیشگان حضور داشتند. انیمیشن «جنگل سحرآمیز» با عنوان اصلی «جنگل زنده» سال ۲۰۰۱ به کارگردانی آنجل دلاکروز و مانوئل گومز به مدت ۸۳ دقیقه ساخته شد.

این انیمیشن محصول اسپانیا است و داستان درباره توبی، موش کور کوچکی است که عاشق لیندا شده؛ اما به خاطر ترسو بودنش نمی‌تواند جان دوست خود را نجات دهد و...

سینمایی «شیرشاه» به کارگردانی دارل رونی و راب لادوکا سال ۱۹۹۸ ساخته شده و متیو برادریک، مویرا کلی، نیو کمبل و لیز کالاوی صداپیشگان آن هستند. داستان فیلم درباره سیمبا و نالا است که دختری به نام کیارا دارند. تیمون و پومبا به عنوان پرستار بچه به کار گرفته می‌شوند؛ اما کیارا از دست آنها فرار می‌کند و در سرزمین‌های ممنوعه با کووا دوست می‌شود...