دنیای اقتصاد- همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، اعلام تعرفه‌های جدید پیامک توسط وزیر ارتباطات به‌رغم آنکه از سوی وی به عنوان یک خبر خوش مطرح شد، به تدریج می‌رود تا به یک مساله برای وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تبدیل شود. در حالی که چند ماهی است اختلاف میان سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ارتباطات پیرامون گران بودن قیمت تعرفه پیامک هر روز بیشتر می‌شود؛ اما داوود زارعیان، مدیر‌کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، یک روز پس از اعلام تعرفه جدید در گفت‌و‌گو با موبنا افزایش تعرفه پیامک‌های لاتین را درخواست سازمان بازرسی عنوان کرده و می‌گوید: افزایش نرخ پیامک تنها به منظور رواج ارسال پیام کوتاه فارسی صورت گرفته است. وی ادامه می‌دهد: کارگروه‌هایی در شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار برای استفاده و ارسال پیام کوتاه فارسی تشکیل شده و در حال بررسی و مطالعات لازم روی این پروژه هستند.

وی در پاسخ به این که چنانچه سازمان بازرسی به این سیاست جدید وزرات ارتباطات واکنش نشان دهد، عکس‌العمل این وزارتخانه چه خواهد بود، تصریح کرد: به طور قطع وزارت ICT توجیهات منطقی خود را خواهد داشت؛ اما آنچه مسلم است، در نهایت افزایش تعرفه ارسال پیامک‌های لاتین در جهت خواسته سازمان بازرسی نیز است.

اما با این حال علاوه بر آنکه بسیاری از رسانه‌ها طی روز گذشته با انتقاد از سیاست جدید وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات این خبر را اعلام کردند، این بار نمایندگان مجلس نیز نسبت به این تعرفه واکنش نشان دادند.

احمد بزرگیان، عضو کمیته مخابرات مجلس در این باره به موبنا گفت: افزایش تعرفه پیامک لاتین بر اساس ماده «۳» قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی کشور برخلاف قانون است.

وی تاکید کرده است: در شرایط فعلی تعرفه ۱۴۲ ‌ریالی پیام کوتاه لاتین گران بوده و صد‌ریال بالاتر از مبلغ مناسب به کاربران ارائه می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: افزایش تعرفه ارسال پیام کوتاه منطقی نیست و این اقدام وزارتخانه حتی به منظور حمایت از خط و زبان فارسی نیز غیر‌قانونی است؛ چرا که بر‌اساس قانون مصوب در مجلس تغییر تعرفه برخی خدمات مورد نیاز مردم مانند آب، برق و تلفن که پیامک هم ازجمله آنها محسوب می‌شود، بدون موافقت مجلس غیر‌قانونی است.

گفتنی است، تقریبا تمام رسانه‌های گروهی در یک روز گذشته نسبت به گران شدن تعرفه پیامک لاتین واکنش نشان دادند و انتقاداتی مطرح کردند.

پایگاه اینترنتی فردا‌نیوز نیز با تیتر «همراه اول یا همراه جیب مردم» به بررسی درآمد فعلی اپراتور اول از محل هزینه‌های اخذ شده پیامک پرداخت. هم اکنون در شبکه همراه اول با در اختیار داشتن بیش از ۲۳‌میلیون مشترک روزانه نزدیک به ۴۰‌میلیون پیامک ارسال می‌شود که این رقم در برخی از روزهای سال همچون اعیاد تا ده برابر افزایش می‌یابد.