سخنان هاشمی و احمدی‌نژاد در جمع خبرگان
هاشمی: انتخاباتی رقابتی، پرشور و حداکثری خواهیم داشت
احمدی‌نژاد: مجلس خبرگان اجتماع بهترین‌ها و دلسوزترین اشخاص است.

هاشمی رفسنجانی در نشست مجلس خبرگان خواستار شد:
برگزاری انتخاباتی رقابتی برای مجلس
رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم تقویت اتحاد میان مسوولان کشور، گفت: انشاءا... 24 اسفندماه انتخاباتی رقابتی، پرشور و حداکثری خواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری صبح دیروز طی سخنانی در آغاز سومین اجلاس چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌ا... طاهری گرگانی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص درگذشت آیت‌ا... توسلی گفت: آیت‌ا... توسلی با مرگ تلخی از دنیا رفتند که برای بنده مساله تلخ‌تری بود چرا که ایشان در آخرین لحظه عمر خود که در حال ایراد آخرین کلمات خود بود چشمم در چشمانش بود که ناگاه گردنش کج شد و از صندلی سقوط کرد و این برای من بسیار دردناک بود؛ چرا که تا به حال چنین لحظه‌ای ندیده بودم.
وی افزود: ما داغدار شهید مغنیه، مجاهد اسلام و مرد بزرگ مقاومت نیز هستیم و امیدواریم مردم لبنان بتوانند راه شهید مغنیه و امثال او را به خوبی بپیمایند.
رییس مجلس خبرگان رکن اول انتخابات را حضور مردم دانست و تصریح کرد: اگر همه نامزدهای شایسته در این انتخابات حاضر باشند، ولی مردم حضور مؤثری نداشته باشند باید گفت انتخابات نمی‌تواند پیام خود را منتقل کند، اما اگر مردم حاضر بوده و صندوق‌ها را پر از رای کنند، قطعا محاسبات دشمنان ما که حریصانه چشمان خود را به روزی که میان مردم و انقلاب جدایی بیافتد اندوخته‌‌اند، ‌اشتباه خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص تایید صلاحیت‌ها با تشکر از شورای نگهبان به جهت اقدامات خوب خود در این راستا اظهار داشت: ما از شورای نگهبان به جهت تعدیل شرایطی که در روزهای اول به حالت ملتهبی بروز کرده بود، تشکر می‌کنیم و قطعا شورای نگهبان توجه به این نکته دارد و این توجه را به خصوص با نصایح مقام معظم رهبری تکمیل خواهد کرد، چرا که این شورا همواره ثابت کرده است که مطیع رهبری است.
هاشمی رفسنجانی در ادامه با بیان اینکه انشاءا... در انتخابات مجلس هشتم شاهد انتخابات رقابتی، پرشور و ایجاد‌کننده انگیزه‌ برای همه داشته باشیم، گفت: این حضور حداکثری همان چیزی است که دشمن نمی‌خواهد اتفاق بیافتد، ولی ما باید هوشیار بوده و در تله‌شان قرار نگیریم.
وی با اشاره به ادعاهای آمریکا در موضوع هسته‌ای ایران این ادعاها را بهانه دانست و گفت: دلیل سخنان ما مبنی بر بهانه بودن این ادعاهای آمریکا این است که در آستانه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران که نگرانی در محافل سیاسی غرب موج می‌زد فشارها را بر آژانس را بسیار افزایش داد تا حدی که خود البرادعی زبان باز کرد و گفت: تحت فشار بوده و مکالماتش شنود می‌شود.
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه چنین اظهاراتی از سوی چنین مسوولی امری ساده نیست، افشاگری البرادعی را بسیار مهم دانست و گفت: در چنین شرایطی آمریکایی‌ها پیشقدم شدند تا متن پیش‌نویس قطعنامه سوم را علیه ایران توزیع کنند تا بدین وسیله خواسته‌های خود را بر آژانس تحمیل کرده و این نهاد بین‌المللی را مرعوب کنند.
رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: آمریکا همچنین انبوهی از اوراق را به عنوان اسناد منتشر کرد تا شرایط روحی البرادعی را به هم بزند که تا حدودی موفق شد. وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم حفظ هوشیاری در میان مسوولان و مردم خاطرنشان ساخت: ما باید هوشیار بوده و در اقدامات خود به امید دیگران نباشیم، چرا که تاکنون نیز همه سال‌های ما همانند عصر انقلاب، ‌جنگ تحمیلی و سازندگی به وسیله خود ما به پیش رفته است.
وی با اشاره به اینکه در این دوره آمریکایی‌ها خواب‌های بسیاری برای ما دیده‌اند، تاکید کرد: باید با حفظ اتحاد که نمادش حضور در انتخابات آینده خواهد بود و تشکیل مجلس نیرومندی که مانند صخره سماع در مقابل توطئه‌های آمریکا بایستد، مقاومت کنیم.
مجلس خبرگان اجتماع متقین و دلسوزترین‌های کشور است
رییس‌جمهوری، مجلس خبرگان رهبری را دارای جایگاهی بسیار والا و برجسته‌ در نظام اسلامی دانست و گفت:‌مجلس خبرگان، اجتماعی از بهترین‌ها، متقین و دلسوزترین اشخاصی است که در این جایگاه بسیار حساس، پشتوانه استقرار و استمرار نظام ولایت فقیه در کشور هستند.
محمود احمدی‌نژاد با تشکر از رهبر معظم انقلاب برای نامگذاری امسال به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی گفت: اگر چه این نامگذاری برای تاکید بیشتر است، ولی مسلمانان هر ساله باید به انسجام اسلامی توجه کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی مجلس خبرگان رهبری، وی که به عنوان شخصیت سیاسی مدعو در اجلاس خبرگان رهبری سخنرانی می‌کرد، با تاکید بر لزوم وحدت اندیشه و رفتار دنیای اسلام گفت: دشمنان اسلام با پول کشور‌های اسلامی ما را در محدودیت‌های اقتصادی قرار می‌دهند.
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش هدف انقلاب اسلامی برای به کمال رساندن انسانها را، نقطه اشتراک رسالت و آرمان انبیا و اولیا دانست و گفت: همه اعتبار نظام اسلامی این است که حکومتی را به نیابت از یک امام‌ یعنی امام زمان(عج) تشکیل داده است.
رییس‌جمهوری، ‌جمهوری اسلامی را مقدمه حاکمیت امام زمان دانست و افزود: امام واسطه فیض الهی است و حیات بشر و هستی جهان به خاطر وجود امام است.
وی با تاکید بر اینکه چه سخنی زیباتر از نام امام‌زمان(عج) است، گفت: دست مدیریت حضرت ولی عصر (عج)، پشت سر انقلاب اسلامی است.
عکس‌: ایسنا