معرفی بدترین‌های سال

هر سال بعد از نزدیک شدن به اهدای جوایز اسکار جوایز دیگری نیز اعلام می‌شوند که گرفتن آن برای دریافت‌کننده خیلی هم مایه افتخار نیست. معمولا این جوایز به فیلم‌های درجه R یعنی ضعیف‌ترین فیلم‌ها اهدا می‌شود، اما اتفاق جالبی که امسال در ارتباط با گرفتن جوایز «تمشک طلایی» رخ داد به دست آوردن ۹جایزه و به دست آوردن یک رکورد تازه در ارتباط با فیلم «می‌دانم چه کسی مرا کشت» که در سال ۲۰۰۷ در کل دنیا به فروش ۹میلیون دلاری رسیده بود در ۹رشته مختلف نامزد دریافت جوایز سالانه تمشک طلایی شد، پیش از این رکورد متعلق به دو فیلم «دختران نمایش» و «زمین میدان نبرد» با هفت جایزه بود. اما فیلم «می‌دانم چه کسی مرا کشت» جدا از جوایز بدترین فیلم، بازیگر، کارگردان، فیلمنامه، بازسازی و بدترین بهانه برای اینکه یک فیلم ترسناک باشد نیز جایزه گرفت.

جالب‌ترین نکته در بیست‌وهشتمین دوره اهدای جوایز تمشک طلایی این بود که ادی مورفی که سال پیش برای فیلم «دختران رویایی» نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، امسال به خاطر بازی در فیلم کمدی «نوربیت» به تنهایی سه جایزه تمشک طلایی دریافت کرد.

جان ویلسن، رییس بنیاد تمشک طلایی با اشاره به جوایز مورفی گفت: «وجود این جوایز تا حدی به خاطر شوخی با اسکار است که خیلی خود را جدی می‌گیرد».

فیلم کمدی «اکنون شما را چاک و لری اعلام می‌کنم» با حضور آدام سندلر و کوین جونز نیز در هشت رشته نامزد دریافت جوایز تمشک طلایی بود، اما هیچ جایزه‌ای دریافت نکرد. هیچ‌یک از برندگان برای دریافت جایزه خود در مراسم اعطای جوایز که روز شنبه در مجیکو‌پلیس سانتا مونیکا برگزار شد، شرکت نکردند.

بنیاد تمشک طلایی GRAF هر سال با انتخاب بدترین‌ها به نوعی با جوایز اسکار شوخی می‌کند. این بنیاد در ۱۹۸۰ راه‌اندازی شد و اکنون ۷۴۷ عضو در ۴۴ ایالت آمریکا و ۱۸ کشور دارد. ارزش جوایز این انجمن حدودا پنج دلار است. سیلوستر استالونه با ۳۰بار نامزدی و ۱۰ جایزه رکورددار تمشک طلایی است.

این جوایز هر سال یکروز پیش از برگزاری مراسم اسکار اعطا می‌شود و فهرست برندگان جوایز تمشک طلایی امسال به شرح زیر است:

بدترین فیلم: «می‌دانم چه کسی مرا کشت»

بدترین بازیگر مرد: ادی مورفی، «نوربیت»

بدترین بازیگر مرد نقش مکمل: ادی مورفی، «نوربیت»

بدترین بازیگر زن: لینزی لوهن، (در دو نقش اوبری و داکوتا)، «می‌دانم چه کسی مرا کشت»

بدترین بازیگر زن نقش مکمل: ادی مورفی، (در نقش راسپوتیا)، «نوربیت»

بدترین زوج سینمایی: لینزی لوهن و لینزی لوهن، «می‌دانم چه کسی مرا کشت»

بدترین بازسازی: «می‌دانم چه کسی مرا کشت»

بدترین پیش درآمد یا دنباله: «مهد کودک پدر»

بدترین کارگردان: کریس سیورستن، «می‌دانم چه کسی مرا کشت»

بدترین فیلمنامه: جفری هاموند، «می‌دانم چه کسی مرا کشت»

بدترین بهانه برای یک فیلم ترسناک: «می‌دانم چه کسی مرا کشت»