پایان اعتصاب نویسندگان

شاید ۱۵۳روز فرصت لازم بود که فیلمنامه‌‌نویسان همیشه غایب، دیده شوند و شاید نیاز بود خسارت ۵۰۰میلیون دلاری در بخش دستمزدها به سینمای هالیوود وارد شود. به گزارش مقامات سینمایی هالیوود، این اعتصاب از ۵نوامبر سال میلادی گذشته، آغاز شده بود و بعد از اعتصاب نویسندگان آمریکا، در سال ۱۹۹۸ که ۲۲هفته طول کشیده بود، دومین اعتصاب نویسندگان در چند دهه گذشته محسوب می‌شود.

هیات‌مدیره شعبه‌های غرب و شرق انجمن نویسندگان، روز یکشنبه، از رسیدن به توافق موقت با اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون AMPTP خبر دادند و از اعضای خود خواستند از این توافق حمایت کنند. بر اساس این توافق سهم نویسندگان از فروش فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی در رسانه‌های جدید از جمله اینترنت افزایش پیدا کرده است.

اعتصاب نویسندگان تا آنجا پیش رفته بود که چندی پیش، مراسم اعطای جوایز گلدن گلوب در حد یک نشست خبری برگزار شد و این اعتصاب باعث توقف تولید ده‌ها نمایش تلویزیونی و همین طور چند پروژه سینمایی شد. این اعتصاب حتی مراسم اسکار را هم تحت تاثیر قرار داد و در ابهام فرو برد، گرچه این مراسم ۲۴فوریه برگزار خواهد شد.

در حالی که ۴روز پیش اعلام شده بود که به احتمال زیاد اعتصاب فیلمنامه‌نویسان آمریکایی پایان یافته است و آنها از شروع هفته جاری بر سر کارهایشان حاضر خواهند شد، عصر دوشنبه، اتحادیه فیلمنامه‌نویسان پس از رای‌گیری در جلسه‌ای اعلام کرد که با ۳هزار و ۴۹۲رای موافق و ۲۸۳رای مخالف، به اعتصابشان پایان می‌دهند.