«محمدرضا جعفری‌جلوه» به فارس گفت: پیرو تلاش‌های مستمر و پیگیری‌های مجدانه و برنامه‌ریزی متنوعی که براساس نیازهای واقعی سینمای ایران انجام گرفت، گام بزرگی برای تحول در سینمای ایران از طریق ارائه طرح پیشنهادی به دولت محترم در سال ۸۶ برداشته شد. وی گفت: این تلاش‌ها، در عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اعم از تولید، پخش، فضاهای نمایشی، سالن‌‌های سینما و فن‌آوری‌های جدید به ویژه مقوله یارانه‌های معطوف به مخاطب؛ یعنی ایجاد بن کارت سینما برای مخاطبانی صورت گرفت که معتقدیم با آمدن آنها به سالن‌های سینما و دیدن فیلم‌ها توسط آنها است که چرخه سینما می‌چرخد.

وی ادامه داد: بحمد‌‌ا... نگاه به سینما و بودجه سینما متفاوت شده است و با یک جهش نسبی، چیزی حدود ۵۰‌درصد نیاز اعلام شده است.

ما برای سال ۸۷ در بودجه پیشنهادی دولت آمد، رقمی حدود ۴۶‌میلیارد تومان که اگر به آن قریب ۲‌میلیارد تومان برای بازی‌های رایانه‌ای نیز اضافه شود، رقمی معادل ۴۸‌میلیارد تومان حاصل می‌شود که با این منابع در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور سینمایی می‌توانستیم در حوزه محصولات سمعی و بصری و سینمایی کشور سه کلان برنامه منتهی به فیلم خوب، سالن خوب و اکران خوب به میزان مناسبی به اجرا درآوریم.

این مدیر سینمایی به برنامه اجرایی سال ۸۷ اشاره کرد و گفت: ۶ برنامه اجرایی سه ساله بسیار کلیدی در سال ۸۷ فرا راه ماست که حمایت از تولیدات فاخر و ارزشمند سینمایی یکی از آنها است، جذب‌ درصدی از منابع همه دستگاه‌های ذی‌نفع و ذی‌نقش در سینمای کشور و حمایت از تولیدات سینمایی در جهت توسعه همه جانبه کشور برنامه دیگری است.