دبیر بخش تولیدات رادیو و تلویزیونی جشنواره تئاتر فجر، هدف از گنجاندن بخش تولیدات رادیو و تلویزیونی در جشنواره بیست و ششم را تعامل و گفت‌وگو میان دو مدیوم فرهنگی، برای بالندگی تئاتر دانست. نادر برهانی مرند به ایسنا گفت: تئاتر در شرایط حاضر، برای معرفی بیشتر و نهادینه‌ شدن در جامعه، احتیاج به حمایت رسانه‌های قوی‌تری مثل رادیو و تلویزیون دارد. در جامعه‌ای که مدعی فرهنگ‌سالاری است، شایسته نیست که رسانه‌ای همانند صداوسیما در ارتباط با مخاطب در اوج باشد، اما رسانه‌ پرقدرت دیگری مثل تئاتر، به مشکلات عدیده‌‌ای از جمله معرفی‌ نشدن به مخاطب دچار باشد.

دبیر بخش نمایش رادیویی و تله تئاتر بیست‌وششمین جشنواره تئاتر فجر ادامه داد: زمانی به توسعه پایدار فرهنگی خواهیم رسید که همه مدیوم‌های فرهنگی همدوش هم پرقدرت عمل کنند.

بر این اساس بخش تولیدات رادیو و تلویزیونی می‌تواند، اولین گام در این حرکت بزرگ باشد. وی با بیان این‌که در این بخش، ۹ نمایش رادیویی و ۸ تله‌تئاتر شرکت دارد، درباره هیات انتخاب آثار تصریح کرد: کمیته انتخاب متشکل از نادر برهانی‌مرند، صدرالدین شجره، محمدامیر یاراحمدی، بیژن صمصامی و غلام‌رضا حامدی‌خواه بودند که با در نظر گرفتن آثار شرکت‌کننده، سعی کردند قوی‌ترین آثار را برگزینند.

برهانی مرند گفت: در فراخوان اولیه، دو بخش برای نمایش‌های رادیویی اعلام شد؛ بخش تولید رسانه که تنها آثار تولید و پخش‌شده از شبکه‌های رادیویی امکان حضور داشتند. در این بخش نمایش‌هایی که مهر پخش در شبکه‌های رادیویی تهران و شهرستان‌ها را نداشتند، پذیرفته نمی‌شدند.