شبکه خبری بلومبرگ به نقل از کشورهای اروپایی گزارش داد: گفت‌وگوهای شورای امنیت سازمان ملل درباره تحریم‌های بیشتر علیه ایران به‌رغم برآورد آژانس‌های اطلاعات جاسوسی آمریکا ادامه خواهد داشت. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، کریستینا گالاش، سخنگوی خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپایی با بیان اینکه ایران همچنان به نقض درخواست‌های سازمان ملل برای تعلیق فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیومش ادامه می‌دهد، گفت که سولانا به تلاش خود برای ایجاد شرایط لازم به منظور آغاز مذاکرات رسمی‌ با ایران درباره تعلیق برنامه هسته‌ای‌اش ادامه خواهد داد.

گالاش در ادامه گفت که اگرچه برآورد اطلاعات جاسوسی ملی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران و قضاوت‌های سیاسی جامعه بین‌المللی در قبال ایران تاثیر خواهد گذاشت، این برآورد به گذشته ربط داشته و به طور مستقیم با روند تحریم‌های سازمان ملل ارتباطی ندارد.

سخنگوی سولانا گفت: من فکر نمی‌کنم در اساس این سیاست تغییری به وجود آمده باشد.

فرانس پرنس نیز به نقل از دیپلمات‌ها در شورای امنیت سازمان ملل متحد خبر داد که نمایندگان گروه ۱+۵ ممکن است به زودی پیش‌نویس تحریم‌های جدید علیه ایران را آماده کنند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از این دیپلمات‌ها که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: مدیران کل سیاسی وزیران خارجه گروه ۱+۵ هنوز روی این موضوع در حال کار هستند.

این دیپلمات اظهار کرد: احتمال می‌رود تا پایان هفته متن پیش‌نویس تحویل داده شود.

وی در عین حال اعلام کرد: آنها ممکن است تا روز جمعه مفاد جدید برای تنظیم پیش‌نویس قطعنامه را دریافت کنند.

دیپلمات‌ها تاکید کردند که در‌حال‌حاضر مدیران کل سیاسی پنج عضو دائم شورای امنیت‌ - آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه و چین- به اضافه آلمان، تنها نتیجه مذاکراتشان را تحویل داده‌اند و در هفته جاری، زمانی برای تشکیل جلسه شورای امنیت درباره ایران اختصاص داده نشده است.