وزیران کشور جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با امضای یک توافقنامه امنیتی، بر لزوم همکاری بیشتر دو کشور در زمینه‌های مختلف به‌ویژه مبارزه با جرائم سازمان‌یافته تاکید کردند.

به گزارش ایسنا،‌ مصطفی محمد نجار پس از امضای موافقتنامه امنیتی بین ایران و روسیه تاکید کرد: با توجه به نقش اثرگذار ایران و روسیه و همکاری‌های مناسبی که بین دو کشور وجود دارد، باید از این نقش در رابطه با تحولات منطقه استفاده کنیم. وزیر کشور با بیان اینکه «وزیر کشور روسیه در پاسخ به دعوت اینجانب و سفر بنده در سال گذشته به روسیه به جمهوری اسلامی ایران تشریف آوردند»، خاطرنشان کرد: مذاکرات سازنده و خوبی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی و مسائل فی‌مابین و همچنین مسائل مربوط به حوزه دریای خزر، مرزها و مبارزه با جرائم سازمان یافته، قاچاق انسان و مواد مخدر بین ایران و روسیه انجام شد و مذاکرات سازنده با وزیر کشور فدراسیون روسیه منجر به امضای موافقتنامه امنیتی بین دو وزارتخانه شد.

وی تصریح کرد: به گفته وزیر کشور روسیه سنگ بنای خوبی گذاشته شد که بر اساس آن می‌توان همکاری‌های خوبی در حوزه امنیتی بنا کرد و میزان همکاری‌ها را افزایش داد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بین ایران و روسیه همکاری‌های استانی در جریان است و در تعدادی از استان‌های مرزی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی وجود دارد، ادامه داد: بین ایران و روسیه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و بازرگانی وجود دارد و دیدگاه‌های مشترکی در این عرصه‌ها دیده می‌شود که امیدواریم اثر مطلوبی در سطح منطقه و بین‌الملل داشته باشد.

وزیر کشور فدراسیون روسیه هم ضمن تشکر از مصطفی محمد نجار و تایید صحبت‌های او درباره همکاری‌های دو وزارتخانه گفت:‌ ایران و روسیه دارای مشکلات مشترک در زمینه مبارزه با جرائم هستند که فقط مختص این منطقه نیست بلکه جرائمی سازمان یافته و فراملی هستند. ولادیمیر کلوکولتسف افزود: دو کشور ایران و روسیه همسایه هستند و دارای مرز مشترک هستند و مبارزه با جرائم برای هر دو کشور دارای اهمیت است. وی درباره موضوع دریای خزر نیز تاکید کرد: باید مباحث مربوط به دریای خزر را با تشریک مساعی حل کنیم و مذاکرات ما درباره مبارزه با جرائم مختلف و حل مشکلات مربوط به جرائم بود که امیدواریم مشکلات مربوط به جرائم با بالاترین سرعت و بهترین کیفیت حل شود.