رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز طرح راهداری زمستانی در کشور از ۲۰ آذر خبر داد. شهریار افندی زاده در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود: این طرح تا ۲۵ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: البته اقدامات راهداران کشور از دومین ماه پاییز آغاز شده است، اما طرح راهداری زمستانی به شکل رسمی از ۲۰ آذر آغاز می‌شود. افندی زاده گفت: در طرح راهداری زمستانی ۱۱ هزار و ۵۰۰ راهدار در قالب هزار و ۴۰۰ گروه با ۸۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری حضور دارند.

وی افزود: در مدت اجرای طرح دو هزار گشت راهداری در بیش از ۶۴۰ راهدار خانه اقدام به گشت‌زنی در جاده‌های کشور خواهند کرد.رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: امسال بیش از ۲۰ مرکز مدیریت راه‌های کشور در استان‌های مختلف تاسیس شده است. افندی زاده گفت: همچنین جاده‌های کشور با ۲۸۰ دوربین و ۹۰۰ دستگاه ترددشمار آنلاین رصد می‌شود.وی افزود: ۴۰ گردنه کشور به دستگاه‌های هواشناسی جاده‌ای مجهز شده است که تا پایان آذر این تعداد به ۵۶ گردنه افزایش می‌یابد. افندی زاده گفت: شش هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های کشور کوهستانی است که ۵۰۲ گردنه در این راه‌ها وجود دارد و اولویت اصلی طرح زمستانی مراقبت از این راه‌ها است.

وی افزود: به منظور اجرای طرح زمستانی امسال ۸۰ دستگاه برف خور و ۵۰۰ دستگاه نمک پاش مکانیزه در جاده‌های کشور به کار گرفته می‌شود.