۸۵ درصد کارمندان اطلاعاتشان را در سامانه کارمند ایران ثبت کرده‌اند و کارمندانی که اطلاعاتشان را در این سامانه ثبت نکنند متضرر خواهند شد و با ایجاد این سامانه هر کارمندی دارای یک پرونده الکترونیک خواهد بود.

هاجر تحریری نیک صفت، معاون راهبردی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سامانه کارمند ایران اظهار کرد: حدود دو سال است که روی این سامانه کار می‌کنیم و طراحی آن را انجام داده‌ایم و تاکنون بیش از ۸۵ درصد از کارمندان کشور اطلاعاتشان را در این سامانه ثبت کرده‌اند. وی با بیان اینکه با مکانیزم‌های تشویقی که مربوط به استخدام و بیمه و آموزش‌ها است سایر کارمندان نیز اطلاعاتشان را ثبت می‌کنند، تصریح کرد: در این سامانه هدفمان این نبود که اطلاعات را از کارگزینی‌ها بگیریم بلکه بر‌خلاف روش‌های رایج برنامه این بود که هر کارمندی اطلاعاتش را ثبت کند و سپس کارگزینی‌ها اقدام به تایید این اطلاعات کنند.

معاون راهبردی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در ادامه گفت: هر فردی در هر سازمانی کار می‌کند ابتدا کارگزینی‌ها باید ساختار سازمانی را در سامانه قرار دهند تا هر کسی در هر پستی قرار دارد دقیقا مشخص شود‌.