رییس مجلس با بیان اینکه دولت باید همراه لایحه بودجه کل، لایحه چنددوازدهمی‌ را تقدیم مجلس کند، گفت: بعداز تقدیم لایحه بودجه به مجلس، درباره اختصاص اعتبار برای اجرای فازدوم هدفمندی‌ در سال۹۲ تصمیم‌گیری می‌شود. علی لاریجانی در گفت‌وگو با سایت خبری خانه ملت، با یادآوری تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور گفت: به طور حتم تاخیر و تعلل دولت در تقدیم این لایحه، برای کشور مشکلات و تبعات منفی بسیاری به‌دنبال دارد.

وی تصریح کرد: به‌علت تاخیر دولت در ارائه لایحه مجلس مجبور به تصویب لایحه چند دوازدهمی است، که به‌طور حتم اختصاص تنخواه برای کشور تبعات منفی بسیاری دارد.

لاریجانی ادامه داد: دولت باید دو نوع لایحه بودجه بدهد، یعنی هم کل بودجه و هم چند دوازدهم، به تبع آن هرچه ارائه لایحه با تاخیر مواجه شود، بررسی آن در مجلس مشکل‌تر خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا اعتبار اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها در تنخواه سال ۹۲ دیده می‌شود، گفت: مجلس در سال ۹۱ افزایش اعتبارات را برای این‌کار ممنوع کرد، از این رو تصمیم‌گیری درباره اختصاص اعتبار به این موضوع به بعد از ارائه لایحه بودجه موکول می‌شود.