سال خوب
با پایان جشنواره فیلم فجر، برخی از پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان سینما اکران سال 88 را در گفت و گو با ایسنا پیش‌بینی کردند.

منوچهر محمدی که در جشنواره امسال تنها دو فیلم «درباره الی» و «بی‌پولی» را دیده است، با بیان این‌که با اضافه‌شدن حدود 10 فیلم دیگر اکران موفقی را خواهیم داشت، گفت: نیازمند فیلم‌هایی هستیم که مخاطب عام قوی‌تری داشته باشند تا به جهت شرایط سخت اقتصادی سینما، بهتر ادامه حیات دهند که با ساخته‌شدن آنها و با مجموع آثار موفق جشنواره آرایش اکران قابل قبولی خواهیم داشت.
داریوش بابائیان، مدیر «شکوفا فیلم» هم با محمدی هم‌عقیده است و عنوان کرد: در جشنواره حدود ۶ فیلم مخاطب‌پسند وجود داشت، اما در خارج از جشنواره فیلم‌های عامه‌پسندی داریم که قطعا فروش خوبی خواهند داشت که آن‌ها هم می‌توانند به رونق اکران ۸۸ کمک کنند.
مصطفی شایسته که مدیریت پخش «هدایت فیلم» را برعهده دارد و با «بی‌پولی» در جشنواره حاضر بود، معتقد است: سینما در حوزه اکران سال آینده وضعیت نسبتا مطلوب‌تری را نسبت به سال 87 خواهد داشت که البته خیلی هم محسوس و چشمگیر نخواهد بود، به هرحال مسوولین چهارمین سال مسوولیت‌شان را سپری کردند و شرایط مورد نظرشان برای خود و سینماگران استقرار پیدا کرده و باید نتایج مشخص شود.
او اظهار امیدواری کرد: اکران ۸۸ رشد طبیعی و قابل قبولی را داشته باشد.
اما ایرج تقی‌پور وضعیت اکران سال آینده را مثبت ارزیابی نکرد و گفت: سینما در سال 55 با آن جمعیت و با حضور فیلم‌های آمریکایی و فیلم‌فارسی‌های مبتذل 80 میلیون مخاطب داشت و در سال جاری 13 میلیون که با این جمعیت، خجالت‌آور است و با این مضامین فیلم‌ها سال آینده بدتر هم خواهد شد.
وی افزود: متاسفانه هرم مضمونی و محتوایی سینما را بدجوری به هم زدیم و دو فیلم خوب داریم و بقیه فیلم‌ها بسیار معمولی هستند که جواب مخاطب را نمی‌دهند.
امیرعباس گردان، مدیر پخش «باران» با بیان این‌که سال آینده اتفاق خوبی در جریان اقتصادی سینما رخ نخواهد داد، گفت: فیلم‌های جشنواره در جذب مخاطب مثبت نخواهند بود، مگر آن‌که فیلم‌هایی که در جشنواره نبودند یا ساخته می‌شوند به کمک آیند و به اکران کمک کنند. اما سعید سعدی پرکارترین تهیه‌کننده جشنواره امسال اکران خوبی را برای سال 88 پیش‌بینی کرد و بیان کرد: آثار خوبی در جشنواره به نمایش درآمد و از لحاظ کیفی بسیار بهتر از سال قبل بود و در اکثر آثار نوآوری و تنوع موضوعی دیده می‌شد و فروش خوبی برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود.
علی سرتیبی، مدیر «فیلمیران» که پخش تعدادی از فیلم‌های جشنواره را برعهده دارد، بیان کرد: اگر حمایت‌هایی که امسال از تبلیغات فیلم‌ها در شهرها، کپی همزمان و پخش تیزر از تلویزیون شد، صورت بگیرد به لحاظ فروش وضعیت خیلی خوبی را خواهیم داشت.
وی افزود: فیلم‌هایی مانند «درباره الی»، «وقتی همه خوابیم»، «بی‌پولی»، «تردید»، «پستچی سه بار درنمی‌زند» و «بیست» آثاری هستند که طیف‌های مختلف مردم را که سال‌ها به سینما نمی‌آمدند را به سینما خواهند آورد.
شرح عکس‌ها
1- «درباره الی» اگر با مشکل اکران مواجه نشود، قابلیت این را دارد که رکوردهای فروش را جا به جا کند.پس از مدتها اکران فیلمی خوش ساخت که می‌تواند مخاطب عام را به سینما بکشاند جای خوشحالی دارد.
۲- دومین ساخته نعمت الله «بی پولی» با بهره گیری از زوج رادان و حاتمی در جشنواره محبوب تماشاگران بود.
3- سیمرغ بهترین فیلم دلیل خوبی برای پرفروش بودن است به اضافه حضور چند نام معروف و محبوب در «تردید»