معاون امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه تاکید شهردار بر این است که برنامه‌ای بدون نظر شورایاران نوشته نشود، گفت: درخواست‌های قابل‌اجرای شورایاران تمام مناطق در برنامه بودجه سال۸۸ شهرداری گنجانده شده است.

به گزارش خبرگزاری سما، عیسی شریفی در نشستی با دبیران شورایاری منطقه ۳ که عصر دیروز برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری تهران در چارچوب دو سند کار می‌کند، سند بالادستی که طرح جامع شهر تهران است و سند پایین‌دستی که توافق شورایاران با مناطق شهرداری است.

وی افزود: ۸۰‌درصد بودجه مناطق در محلات هزینه شده و ۲۰‌درصد دیگر نیز جنبه فرامحله‌ای دارد که در کل منطقه صرف خواهد شد.

قائم‌مقام شهردار تهران حضورمیدانی شورایاران و مسولان منطقه در محلات را از ضروریات فعالیت شورایاران برشمرد و بیان داشت: انتظار این است که شهردار، معاونان، شهرداران نواحی و شورایاران با حضور در محلات از نزدیک با مسائل و مشکلات محله آشنا شوند تا در تصمیم‌گیری بهتر عمل کنند ونتایج جلسات را برای اتخاذ تصمیمات و برنامه‌ریزی به شهرداری تهران اعلام کنند.

شریفی آموزش شورایاران را نیز از دیگر موارد قابل‌توجه خواند و گفت: شورایاران باید با فرآیند کار شهرداری، آیین نامه‌ها و مقررات آشنا شوند تا پیگیری امور و پاسخگویی به شهروندان به خوبی و درستی انجام شود.

وی ادامه داد: دبیران باید به روز بوده و از تصمیمات شهرداران ناحیه و منطقه مطلع باشند.

معاون امور مناطق خاطرنشان کرد: دبیران و اعضای شورایاری بدون هیچ حقوق و چشم داشتی به عنوان امین شهروندان و پل ارتباط آنها با شهرداری فعالیت می‌کنند پس باید مورد حمایت شهرداران مناطق، نواحی و معاونان قرار بگیرند.

شریفی افزود: با هماهنگی شهرداری مناطق نیز باید جلساتی با حضور شورایاران و دیگر مدیران شهری مانند مسولان اداره آب، گاز، برق و.. به صورت ماهانه برگزار شود.

وی در مورد اسناد راهبردی محلات نیز اظهار داشت: این اسناد وضعیت موجود و ضعف و قوت محلات و برنامه‌های آینده آن را تعیین کرده که به عنوان مبنای پیگیری هر کدام از دبیران شمرده می‌شود.

معاون امور مناطق ادامه داد: اسناد راهبردی محلات به بعضی مناطق ابلاغ شده و تا پایان سال، دیگر مناطق نیز باید این اسناد را در اختیار دبیران قرار دهند.

شریفی در مورد ساماندهی اسناد ده‌ونک نیز اظهار داشت: آماده هستیم هر چه سریعتر بعد از ابلاغ طرح جامع، طرح تفضیلی و ساماندهی ده ونک، در مورد اسناد این محدوده تصمیم‌گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد مسجد در منطقه ۳ اندک است، گفت: احداث مسجد در محله سید خندان در اولویت خواسته‌های شورایاران منطقه ۳ قرار دارد.

قائم‌مقام شهردار تهران تاکید شهرداری برای برخورداری تمام محلات ازبازار روز را از برنامه‌های امسال و سال آینده ذکر کرد و در مورد کمبود پارکینگ در منطقه ۳ گفت: این از مشکلات منطقه است که جزو اولویت‌های سال آینده قرارداده شده است؛ البته حجم کار بسیار بالاست و با مشارکت شهروندان و سرمایه‌گذاران توسعه خواهد یافت.

شریفی در مورد تقاضای دبیران منطقه در خصوص اصلاح نورپردازی میدان اختیاریه نیز گفت: اصلاح این میدان تا پایان سال و توسط شهرداری انجام می‌شود، شهرداری در این مورد منتظر اقدام اداره برق منطقه نماند.

در ابتدای این جلسه که با حضور شهردار، معاونان و شهرداران نواحی منطقه ۳ برگزار شد، دبیران شورایاری محلات منطقه به بیان مشکلات محلات پرداخته و مسوولان شهرداری نیز مشکلات مطرح شده را پاسخ گفتند.