افتتاحیه جشنواره شعر فجر در مشهد

ایسنا - مراسم افتتاحیه سومین جشنواره بین‌المللی شعر فجر عصر روز گذشته (پنج‌شنبه، ۱۰ بهمن‌ماه) با سخنرانی محمدحسین صفار هرندی، علی معلم دامغانی و فاضل نظری و همچنین شعرخوانی تعدادی از شاعران در کنار بارگاه حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار شد.

محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: از اینکه جای خالی شعر در منظومه جشنواره‌های ما دو، سه‌ سال است که پر شده است، شاکریم و امیدواریم با استقبال خوبی که شاعران ما از این جشنواره کردند، فاصله ظاهری عقب‌ماندگی این جشنواره از جشنواره‌های دیگر با نشاط و سرزندگی خود و با تکیه بر تجربه پیشکسوتان و شور و اشتیاق جوانان با سرعت پیموده شود. همچنین علی معلم دامغانی، دبیر سومین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در سخنانی گفت: مساله دبیری را که صرف افاضه بزرگان و عنایت آن‌ها نسبت به من بود، باید به عنوان کوچک‌تر می‌پذیرفتم؛ شاید حکمتی بوده است.

این شاعر در ادامه یادآور شد: زمانی که شعر انقلاب آغاز شد، سلسله‌ای از بزرگان به ما پیوستند که حقیقت فرهنگی و ادبی داشتند و ما نداشتیم. در مراسم افتتاحیه جشنواره شعر فجر، شاعرانی چون: مشفق کاشانی، علی موسوی گرمارودی، غلامرضا شکوهی، ساعد باقری، محمدعلی بهمنی، مصطفی رحماندوست، محمدرضا عبدالملکیان، محمدجواد محبت، محمد دست‌پیش، حسین اسرافیلی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی و ناصر فیض شعرخوانی کردند.