سخنگوی حزب اعتدال و‌‏ توسعه‌‏ تصریح کرد: ایده‌‏آل آن است که از میان آقایان خاتمی و روحانی یکی قطعا حضور پیدا کند، اما در صورت حضور خاتمی، این حزب با تمام نیرو از خاتمی حمایت خواهد کرد. غلامعلی‌‏ دهقان در ‌‏گفت‌‏وگو با ایلنا، در تشریح نتایج جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه، با بیان اینکه قرائن و شواهد نشان می‌‏دهد که انتخابات دو قطبی با حضور محمد خاتمی و محموداحمدی نژاد بیش از فرضیه انتخابات چند قطبی در حال شکل‌گیری‌‏ است، گفت: حزب اعتدال و توسعه، به جهت دارا بودن نگرش توسعه‌‏گرایانه محمد خاتمی و همچنین شخصیت وزین و صبور وی با تمامی امکانات از وی حمایت خواهد کرد.

دهقان ادامه داد: ایده‌‏آل آن است که تمامی منتقدین در یک صف قرار گیرند و از تشتت آرا بکاهند، هرچند با حضور محمدخاتمی دیگر گزینه‌‏های منتقد چندان جای مانور ندارند.

وی با بیان اینکه حزب اعتدال و توسعه اولویت خود را تصحیح سیاست‌‏های دولت نهم می‌‏داند، خاطرنشان کرد: معتقدیم انقلاب، نظام و کشور بیش از گذشته باید بر روی ریل عقلانیت و اعتدال قرار گیرد و اعتدال و توسعه خواهان اجماع تمامی منتقدین برای پیروزی در انتخابات دهم می‌‏باشد و عمل صالح را در شرایط فعلی تضاد منتقدان با سیاست‌‏های دولت نهم می‌‏داند.

دهقان خاطرنشان کرد: اگر فرضیه دو قطبی خاتمی، ‌‏احمدی‌نژاد که احتمال شکل‌‏گیری آن بیش از هر فرضیه دیگری است، تحقق نیابد، اعتدال و توسعه تلاش خواهد کرد، گزینه توسعه‌‏گرای دیگری در عرصه انتخابات حضور یابد و حسن روحانی گزینه مناسب دیگری برای انتخابات چند قطبی است، انتخاباتی که در آن محمد خاتمی نباشد.