معاون حقوقی وزارت کشور در دوران اصلاحات با تاکید بر اینکه اختلاف اصلاح‌‏طلبان با اصولگرایان در موضوع حقوق شهروندی و حقوق اساسی مردم است، معتقد است: معلوم نیست دغدغه‌‏های دبیر شورای نگهبان با مردم در مورد انتخابات مشترک باشد. محمود میرلوحی در گفت‌‏وگو با ایلنا، در مورد برخی اظهارات مبنی بر وجود اختلاف بین وزرات کشور، وزارت اطلاعات و شورای نگهبان در دوران اصلاحات خاطرنشان کرد: اختلاف نظر ما با دوستان اصولگرا در موضوع حقوق شهروندی و حقوق اساسی مردم بود و مامعتقدیم مجموعه منتخبین مردم و مسوولین امانتدار مردم هستند و تا آنجا که از مردم وکالت دارند ،مجاز به رفتار هستند.

وی ادامه داد: این مساله در حالی است که طرف مقابل

اصلاح طلبان رای مردم را «زینت المجالس» می‌‏داند، در حالی‌‏که دانستن حق مردم است و دستگاه‌‏های ناظر و مجری امانتدار مردمند و مهم این است که رای مردم در انتخابات اصل باشد و نگاه ما به سیاست‌‏های انتخاباتی، قانون انتخابات و تبلیغات انتخاباتی بر همین اساس بود.

معاون حقوقی وزیر کشور با بیان اینکه نگاه دوستان اصولگرا در امر انتخابات با ما متفاوت بود، اظهار کرد: ما معتقد بوده و هستیم که شورای نگهبان با برخی رد صلاحیت‌‏های غیر قانونی نباید انتخابات را دو مرحله‌‏ای کند و آنچه دبیر محترم شورای نگهبان نسبت به آن اظهار رضایت کرده‌‏اند، دغدغه افرادی است که اجرای قانون اساسی را در دستور کار خود دارند.

میرلوحی با اشاره به وقایع اخیر وزارت کشور گفت: مردم از اینکه انتخابات آینده در چنین فضایی برگزار خواهد شد، نگرانند و با یک‌‏دست شدن ناظران و مجریان این نگرانی‌‏ها افزایش یافته است. معاون حقوقی وزیر کشور در دوران اصلاحات با بیان اینکه معلوم نیست دغدغه مردم در مورد انتخابات با دغدغه دبیر شورای نگهبان یکی باشد، تصریح کرد: متاسفانه برخی از دوستان اصولگرا فقط تابلوی اصولگرایی را به دنبال خود دارند و در عملکردهای آنان پایبندی به مبانی اصولگرایی وجود ندارد.