محسن نامجو:
در وین
اولین جشنواره هنر و موسیقی ایران و ملل با عنوان «هنارت» در دانشگاه هنر وین برگزار می شود.

این جشنواره با حضور هنرمندان فعال ایرانی و اروپایی روز گذشته و امروز در دانشگاه هنرهای نمایشی و موسیقی وین برپا است.


اولین شب کنسرت جشنواره «هنارت» مختص موسیقی کلاسیک است که با حضور مهرداد پاکباز، شهره غیاثی، نریمان حجتی، امیر کسری زندیان، صالح روضاتی، باربارا دانتسر و یودیت رایتر اجرا می‌شود.
دومین شب کنسرت نیز در این جشنواره به موسیقی ایرانی- اتریشی اختصاص دارد که طی آن محسن نامجو و گروه موزیک وین- هلسینکی در آن به اجرای برنامه می‌پردازند.
این جشنواره اولین بار است که به همت موسسه «کندو» برگزار می‌شود و قرار است هر سال در یکی از شهرهای جهان و با حضور هنرمندان آن شهر و هنرمندان ایرانی برپا شود.
چیستا یثربی:
دعوت حاتمی‌کیا کتاب می‌شود
چیستا یثربی، فیلمنامه نویس فیلم «دعوت» ساخته «ابراهیم حاتمی‌کیا» از انتشار کتاب این فیلم با مشارکت کارگردان اثر خبر داد.


یثربی گفت: کتاب دعوت قبل از اکران فیلم آماده انتشار بود، اما به در خواست حاتمی‌کیا به بعد از اکران فیلم موکول شد. این نویسنده که همزمان با نگارش کتاب «دعوت» رمان «جمعه‌ها از عشق می‌میرند» را به پایان رسانده به مضمون این کتاب اشاره کرد و گفت: فیلمنامه دعوت دارای هفت اپیزود مجزا بود که هر کدام از این اپیزودها به طور مجزا و کامل در این کتاب تعریف شده که بیننده در فیلم دعوت فقط به صورت عکس و فلش بک آن را دیده است.
کامکارها
آغازکننده جشن نهم خانه موسیقی‌
نهمین جشن خانه موسیقی پنج‌شنبه گذشته با اجرای گروه کامکارها در تالار بزرگ کشور آغاز شد.


در این کنسرت که با حضور علی ترابی معاون مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد، سودابه سالم آهنگساز، فاضل جمشیدی خواننده، افسانه شجریان، مژگان شجریان، جمشید گرگین، بهروز غریب‌پور و تنی چند از هنرمندان در تالار بزرگ کشور برگزار شد.
گروه کامکارها متشکل از نوازندگانی چون: پشنگ کامکار: سنتور، قشنگ کامکار: ستار، ارژنگ کامکار: تنبک، ارسلان کامکار: خواننده و نوازنده عود، اردشیر کامکار:کمانچه، اردوان کامکار: سنتور، مریم ابراهیم پور و صبا کامکار: همخوان،‌ هانا کامکار و امیر حقیقی: دف و نی‌ریز کامکار: نوازنده تار با لباس‌های سفید خود به روی سنی که با پوستر جشن خانه موسیقی و تصویرهای تندیس زرین این خانه طراحی شده بود، وارد شدند.
این گروه که آغازگر نهمین جشن خانه موسیقی بودند، بخش اول کنسرت خود را در دستگاه شور اجرا کردند.
رومن پولانسکی
زندگی‌نامه کارگردان لهستانی منتشر شد
به نقل از روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز، کتاب «زندگی پولانسکی» نوشته «کریستوفر استندفورد» به همت انتشارات «پالگریو مک‌میلان» وارد بازار کتاب آمریکا شد.


رومن پولانسکی ۱۸ اوت سال ۱۹۳۳ در پاریس پایتخت فرانسه به‌دنیا آمده، اما در لهستان بزرگ شده است. وی یکی از کارگردان‌های مطرح امروز دنیا است، اما به‌جز کارگردانی به نویسندگی، بازیگری و تهیه‌کنندگی فیلم نیز علاقه‌ دارد.
پولانسکی پس از ساخت فیلم «بچه رزماری» شهرت جهانی پیدا کرد و عازم هالیوود شد و از آن پس فیلم‌هایش با استقبال بیشتری در جهان روبه‌رو شد.
پولانسکی همچنین پس از ساخت فیلم «بچه‌ رزماری» مورد خشم و غضب گروه‌های افراطی قرار گرفت و همسرش «شارون تیت» توسط همین گروه‌های افراطی به قتل رسید.
پولانسکی از این واقعه بسیار تحت تاثیر قرار گرفت و فیلم‌های بعدی خود را به همین خاطر به همسرش تقدیم کرد.