دنیای اقتصاد- سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان قانونی جامع، علمی، مدرن، عادلانه و با ظرفیت بالای انعطاف مورد وفاق جریانات سیاسی داخلی و ثمره تلاش بیش از دو دهه دولت‌ها و مجلس شورای اسلامی است. نایب رییس مجلس شورای اسلامی که روز گذشته در غیاب لاریجانی اداره جلسه را بر عهده داشت، در نطق پیش از دستور خود، با بیان این‌که از اظهارات اصناف مختلف چنین بر می‌آید که برخی از مجریان و بسیاری از مودیان، آشنایی لازم نسبت به محتوا و ابعاد مختلف از جمله معافیت‌ها نداشته و فرصت کافی برای تبیین و توجیه صورت نگرفته است، گفت: بنابراین ضروری است اطلاع رسانی و آموزش همگانی انجام شود و به ویژه از رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب در این خصوص استفاده شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: قانونگذار با توجه به نوپایی قانون فوق، اختیارات کافی به مجریان داده تا بر حسب ظرفیت‌های اجرایی کشور و آمادگی بخش‌های مختلف اقتصادی، اجرای قانون را توسعه داده و آن را با دقت و حوصله عملیاتی کنند. نماینده قزوین، اصناف و بازاریان را به هوشیاری مضاعف فراخواند و تصریح کرد: باید با هوشیاری بیشتر نسبت به گذشته مراقب دسیسه‌های دشمنان سیلی خورده اسلام و انقلاب اسلامی باشید. دولت باید اصناف و بازاریان را مشاوران امین، لایق و توانای خود دانسته و از نظرات دلسوزانه آنان در اداره امور اقتصادی کشور به طور وافر بهره کافی را ببرد و اجازه ندهد مطالبات صنفی و اظهارنظرهای مشفقانه دستاویز دشمنان ملت شود، بازار نیز باید از درایت و هوش بیش از گذشته برخوردار و با موضوع با دقت برخورد کند.

وی خطاب به مسوولان توصیه کرد: باید از تجربه‌ اجرایی قانون مالیات بر ارزش افزوده درس آموخت و در بررسی ابعاد مختلف و گسترده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی طرح تحول اقتصادی و تدوین برنامه دقیق، مدرن، جامع و قابل دفاع در مجامع علمی و دانشگاهی اصرار ورزید و با تدوین برنامه جامع اجرایی با زما‌ن‌بندی دقیق و ناظر به واقعیات اجتماعی این طرح را خدای ناکرده دستخوش آسیب‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نکرد.