رییس شورای سیاست‌گذاری جامعه جهانی ایمن شهر تهران‌، گفت: هدف از اجرای طرح جامعه ایمن در ایران تبدیل تهران به ایمن‌ترین شهر جهان برای زندگی‌، کار و فعالیت‌، تعلیم و تربیت و عبادت و تفریح است.

به گزارش خبرنگار سما‌، محمدهادی موذن در اولین همایش جامعه جهانی ایمن در مرکز همایش‌های برج میلاد با بیان این مطلب‌، اظهار کرد: نگاه شهرداری تهران به جامعه ایمن نگاهی است که بتوان به شهروندان کمک کرد تا در زندگی خود به سعادت مادی و معنوی برسند و زندگی‌ای شایسته و ایده آل داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری خود را نسبت به نحوه زندگی شهروندان، رفاه و ایمنی آنها مسوول می‌داند‌، گفت: مدیریت شهری نسبت به دین، اخلاق و تعلیم و تربیت شهروندان خود را مسوول می‌داند و این تفکر که تنها در حوزه جمع‌آوری زباله و نظارت بر ساخت و ساز مسوول هستیم، در شهرداری تهران وجود ندارد.

وی‌، تصریح کرد: نگاه مدیریت شهری به ایمنی تنها پیشگیری از حوادث نیست؛ بلکه هدف ما ایجاد بستری برای استفاده بهینه مردم از عمر خود است.

مدیرکل دفتر و مشاور عالی شهردار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما باورها نسبت به ایمنی عمیق نیست، به همین دلیل برای حساسیت و آگاه سازی شهروندان نسبت به موضوع ایمنی باید چهار اصل باور به مساله ایمنی، دانش به‌کارگیری وسایل ایمنی، ایجاد دسترسی به ملزومات ایمنی و احترام به قانون مورد توجه قرار گیرد.