یک روزنامه رژیم صهیونیستی نوشت: نخست وزیر اسرائیل در گفت‌وگوهایش با رییس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار محاصره دریایی ایران به عنوان یکی از روش‌های اعمال فشار بر تهران به منظور توقف برنامه هسته‌ای این کشور شد. به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «هاآرتص» در گزارش امروز خود با انتشار خبر درخواست ایهود اولمرت از نانسی پلوسی مبنی بر اعمال محاصره دریایی علیه ایران به منظور توقف برنامه غنی‌سازی اورانیوم تهران نوشت: با اینکه کاخ سفید خبر منتشر شده حمله به ایران تا پیش از پایان دوران ریاست جمهوری جورج بوش، رییس جمهور آمریکا را رد کرد؛ اما دولت بوش تاکنون احتمال اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران را رد نکرده است.

بر همین اساس «دانا پرینو» سخنگوی کاخ سفید افزود: ما با متحدان بین‌المللی خود خواستار صلح در خاورمیانه هستیم؛ اما با دستیابی ایران به سلاح اتمی مخالفت داریم و برای این منظور تلاش می‌کنیم تا فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک بر ایرانیان اعمال کنیم تا آنان را به تغییر موضع خود و توقف غنی‌سازی اورانیوم وادار سازیم. این روزنامه اسرائیلی نوشت: موضوع ایران کانون اصلی گفت‌وگوی پلوسی و هیات همراه وی با اولمرت بود. نخست وزیر اسرائیل همچنین با دنباله‌روی از مواضع خصمانه آمریکا علیه ایران و با بیان اینکه فاصله بسیار زیادی بین تحریم‌های کنونی و اقدام نظامی وجود دارد، مدعی شد: تحریم‌های اقتصادی کنونی علیه ایران این کشور را تضعیف کرده است.

جامعه بین‌الملل باید اقدامات جدی‌تری به‌منظور توقف برنامه تسلیحات اتمی ایران انجام دهد. هاآرتص افزود: گفت‌وگوهای اولمرت بیشتر درباره تلاش برای منزوی کردن ایران متمرکز بود و بر همین اساس دو پیشنهاد مطرح کرد: اول، اعمال محاصره دریایی علیه ایران با استفاده از ناوگان دریایی آمریکا به منظور محدود کردن رفت‌وآمد کشتی‌های تجاری ایران و دوم اعمال محدودیت‌هایی برای بازرگانان و مقامات ارشد ایران در مسافرت‌های هوایی به دیگر کشورها. این نشریه اسرائیلی در ادامه نوشت: اولمرت قرار است در دو هفته آینده به منظور برگزاری نشستی کاری با بوش که بر مساله ایران متمرکز خواهد بود، به واشنگتن سفر کند.