دولت نباید برای هیچ نیروی فاسدی حاشیه امن ایجاد کند

معاون اول قوه‌قضائیه گفت: قضات و کارکنان دستگاه قضایی افراد سالم و معتمدی هستند که جان و مال مردم به دست آنان سپرده می‌شود، ولی برای تداوم این اعتماد نیاز به نظارت و بازرسی وجود دارد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در سخنانی در مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌قضائیه بر لزوم اصلاح روش‌های آسیب‌زا اشاره کرد و ادامه داد: بعضی روش‌ها خودشان آسیب‌زا هستند و باعث می‌شوند برخی افراد پرنفوذ و پر رو که نه قانون را می‌شناسند و نه برای قانون حساب باز می‌کنند به خودشان اجازه دهند در مجموعه دستگاه قضایی نفوذ کنند؛ بنابراین جلوگیری از این امر نیازمند اصلاح روش‌های آسیب‌زا است.

رییسی بر لزوم هوشیاری در مقابل افرادی که قصد نفوذ به دستگاه قضایی را دارند، تاکید کرد و گفت: دیوان عالی کشور در خط مقدم مبارزه با مفاسد نیست. در این زمینه به خصوص دادسراها باید مراقب باشند. دولت نباید برای هیچ نیروی فاسدی حاشیه امن ایجاد کند و بنابراین دولت باید از برخورد با متخلفان اظهار خوشحالی کند و از دستگاه قضایی به این خاطر تشکر کند.

وی گفت: اراده‌ای برای برخورد با مفاسد در دستگاه قضایی وجود دارد و امیدواریم این همت و حساسیت روز به روز افزایش پیدا کند. من توصیه کرده‌ام اگر در جایی فردی حساسیت خود را از دست داده لازم است کنار گذاشته شود. معاون اول قوه‌قضائیه در پایان تصریح کرد: سلامت دستگاه قضایی از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث اعتماد مردم به این دستگاه می‌شود. اعتماد مردم به کارآمدی دستگاه‌های نظام از مولفه‌های امنیت و قدرت ملی ماست.