روز ثبت‌نام حاشیه‌دارها

امیری‌فر در حال ثبت‌نام

دنیای اقتصاد- با وضو و استخاره برای ثبت‌نام نمایندگی مجلس نهم، روز چهارم ثبت‌نام هم آغاز و سپری شد. این‌چنین بود که روز گذشته ثبت‌نام نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی یکی با افتخار به قرار گرفتن نامش در لیست تحریم‌های اروپا، یکی با تکذیب ارتباطش با دولت و دیگری با تکذیب ارتباطش با موضوع فساد مالی اخیر به پایان رسید؛ روزی که به گفته رییس ستاد انتخابات از همه سلایق برای ثبت‌نام آمده بودند. هر چند آنچه از نام‌ها و نشان‌ها بر می‌آمد و می‌آید فعلا اصولگرایان چه در میان مجلسی‌ها و چه در بین نمایندگان ادوار گوی سبقت را برای ثبت‌نام از یکدیگر ربوده‌اند و در این میان گاهی هم نامی از نمایندگان ادوار گذشته مجلس به چشم می‌خورد که برخی از آنها به نشانی اصلاح طلب خوانده می‌شوند.

روز گذشته اما روز تکذیب‌ها و تایید‌ها هم بود. علاء‌الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس یکی از این گزینه‌ها بود که هنگام ثبت نام مجبورشد تا درباره بحث‌های ارتباطش با فساد مالی اخیر هم توضیحاتی بدهد و البته همه چیز را تکذیب کند. هر چند دادستان کل کشور گفته بود که وی برای ادای توضیحات درباره این پرونده احضار شده است.

بروجردی که برای حوزه نمایندگی بروجرد ثبت‌نام کرده بود، اما در پاسخ به این پرسش که «چرا نام شما در پرونده امیر منصور آریا وجود دارد؟» گفت: بالاخره در آستانه انتخابات قرار داریم و از این سروصدا‌ها فراوان است و این هم یکی از آنها است و اگر انتخابات نبود این سروصدا‌ها هم بلند نمی‌شد. به گزارش مهر، وی درباره احضار خود نیز گفت: این کار طبیعی است و همه باید به قانون احترام بگذاریم و به سوالات پاسخ دهیم.

گزینه دیگر جنجالی روز گذشته، عباس امیری فر بود؛ امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری و از حامیان اسفندیار رحیم مشایی. نام او بر سر انتشار سی دی «ظهور نزدیک است» بر سر زبان‌ها افتاد و به همین دلیل هم مدتی را در زندان سپری کرد. به گزارش فارس، او اما هنگام ثبت‌نام متذکر شد که من از حامیان دولت نیستم، بلکه مستقل وارد انتخابات مجلس می‌شوم.وی همچنین بابیان اینکه بنده از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات شرکت می‌کنم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات را پرشور کنید و ما هم شرکت کردیم تا انتخابات پرشوری داشته باشیم.همچنین محمود عباس‌زاده مشکینی، مدیرکل سیاسی سابق وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب هم با حضور در ستاد انتخابات کشور برای نامزدی در انتخابات مجلس نهم ثبت‌نام کرد. او از کسانی است که نامش در لیست تحریم اروپا قرار گرفته است. دیگر ثبت‌نام‌کننده دیروز، حجت‌الاسلام محسن غرویان بود که با حضور در ستاد انتخاباتی کشور برای نامزدی در انتخابات مجلس و انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد. احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز هم با حضور در ستاد انتخابات کشور، جهت کاندیداتوری در انتخابات مجلس نهم از حوزه انتخابیه اصفهان ثبت‌نام کرد. همچنین به گزارش مهر، محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس امور بین‌الملل هم برای انتخابات ثبت‌نام کرد. او که نامش به «ادواردو آنیلی» گره خورده است مدتی هم سفیر ایران در ایتالیا و مکزیک بوده است. حسین مظفر نماینده سابق تهران در مجلس هفتم، نماینده رییس‌جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما نیز به جمع ثبت‌نامی‌ها پیوست. حمیدرضا ترقی از اعضای حزب موتلفه اسلامی هم از ثبت‌نامی‌های روز گذشته انتخابات نهم بود. روز گذشته با این چهره‌ها به پایان رسید و ثبت‌نام تا نهم دی همچنان ادامه دارد.