در آستانه آغاز روند ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس نهم (که از امروز شروع می‌شود)، دبیر شورای نگهبان به کسانی که می‌خواهند برای نامزدی در انتخابات ثبت‌نام کنند، توصیه کرد که ابتدا ماده ۲۸ قانون انتخابات را در مورد شرایط داوطلبان بخوانند و اگر بین خود و خدای خود متوجه شدند شرایط لازم را ندارند، وارد عرصه نشوند. به گزارش «ایسنا»، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مساله دستگیری جاسوس سیا توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: به وزارت اطلاعات و دیگر افراد دست‌اندرکار در این امر تبریک می‌گویم؛ چراکه این طعمه خوبی بود که به دستشان افتاد و اطلاعات زیادی دارد که در محاکمات باید بدهد و شاهدیم که آمریکایی‌ها خیلی دردشان آمده است و حق‌شان است که دردشان بیاید.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از پیام‌های نهم دی این بود که نظام چنین ضعیف نیست که با یک آشوب و حرکت خیابانی از پا در بیاید، تصریح کرد: نظامی که بیش از ۳۲ سال روی پا ایستاده و دشمن را سرکوب کرده است، با چند اغتشاش‌گر از پا در نمی‌آید. خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه پیام دیگر ۹ دی، نشان دادن بیزاری مردم از فتنه‌گران بود، گفت: نهم دی صف بین مردم و آنها که در مسیر مردم حرکت نمی‌کردند را معلوم کرد، چه نخبگان بی‌بصیرت و چه ساکتین که خدا ان‌شاءالله هدایت‌شان کند که حرف‌های دوپهلو می‌زنند. خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه به انتخابات پیش‌روی مجلس نهم اشاره کرد و افزود:‌ کسانی که می‌خواهند ثبت‌نام کنند، ابتدا باید ماده ۲۸ قانون انتخابات را در مورد شرایط داوطلبان بخوانند و اگر بین خود و خدای خود متوجه شدند شرایط لازم را ندارند، نیایند و آبروی خود را نریزند و همین‌طور وزارت کشور و شورای نگهبان و مردم را معطل خود نکنند. البته آنها که صلاحیت دارند، حتما بیایند و در رسانه‌ها باید تشویق به حضور شوند و مطمئن باشند اگر صلاحیت داشته باشند، امکان ندارد ردصلاحیت شوند، اما ممکن است اشتباهاتی پیش آید که خودشان باید از حق‌شان دفاع کنند و اعتراض کنند که در این صورت پذیرفته می‌شود.

وی در پایان خطبه‌ دوم به حضور اکثریت مردم در انتخابات آینده اشاره کرد و گفت: نهم دی و امثال آن سبب ناامید شدن دشمنان می‌شود و آنها همچنان سعی دارند آن طور جلوه دهند که مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند و آن را تحریم خواهند کرد و اگر مردم مثل انتخابات ریاست‌جمهوری حضور حداکثری را داشتند، مساله تقلب را مطرح کنند، پس باید با هوشیاری نقشه‌های دشمن را کور کنیم و حضور داشته باشیم و با آرای خود به مجلس خوبی رای بدهیم.