عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه توانایی دولت در برداشت از صندوق توسعه ملی با تشخیص خود، تفاوت اصلی این صندوق با حساب ذخیره ارزی است، گفت: تامین منابع مالی صندوق توسعه ملی به قیمت نفت فروخته شده ارتباطی ندارد؛ اما تامین منابع حساب ذخیره ارزی به قیمت پیش‌بینی شده برای هر بشکه نفت در بودجه بستگی دارد. فرهاد دلق‌پوش در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه فلسفه تشکیل صندوق توسعه ملی حمایت از توسعه زیرساخت‌ها و ارائه تسهیلات ارزی به بخش خصوصی است، تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه دولت نمی‌تواند بدون تصویب رسمی هیات امنای صندوق توسعه ملی، تسهیلاتی را ارائه کند.

وی افزود: نشست‌های هیات امنای صندوق توسعه ملی باید با حضور تمام اعضا برگزار شود و با توجه به اینکه ناظران مجلس برای حضور در این هیات به تازگی معرفی شده‌اند، این هیات تاکنون نشستی را برگزار نکرده است.

دلق‌پوش با بیان اینکه سخنان رییس‌جمهور در باره تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی به طرح مسکن مهر قولی از جانب وی به مردم بوده است، تصریح کرد: پیشنهاد رییس‌جمهور برای برداشت از این صندوق برای توسعه طرح مسکن مهر باید در نشست‌های هیات امنای این صندوق و مجلس شورای اسلامی مطرح شود.