تابناک نوشت: مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگویی مفصل با همشهری ماه گفته است: باورهای آقای مشایی باورهای باطلی است. اعتقاداتش اعتقادات مساله‌داری است. نگاهش به روحانیت، مرجعیت و ولایت فقیه نگاه سالمی نیست. مثلا بحث مکتب ایرانی یا وارد کردن آثار هخامنشی به کشور و سایر موارد براساس اطلاعاتی که ما داریم، ایشان از سال‌های سال روی این مقوله کار می‌کرده است. یعنی آقای مشایی از گذشته به‌دنبال چنین پروژه‌هایی بوده است لذا دیدگاه ایشان را ما دیدگاه فاسدی می‌دانیم. نوع نگاه ایشان را به بحث مهدویت نگاه باطلی می‌دانیم.

او درباره شرط‌گذاری و هشدار رییس جمهور به قوه قضائیه هم گفته است: هیچ‌کسی با ورود به کابینه بیمه نمی‌شود و شأن رییس جمهور هم این نیست که بگوید هر کسی که وارد کابینه می‌شود مصونیت دارد ولو اینکه خدای نکرده طرف دزد، قاتل یا جاسوس باشد و بگوید این خط قرمز است. بنابراین خط قرمز هیچ مبنای مشروعیت و قانونی ندارد.

مثلا یک سخنران در یک جایی علیه کابینه با اسناد و مدارکی صحبت می‌کند و می‌گوید فردی در کابینه خطا کرده است یا مجلس می‌گوید آقای ملک‌زاده باب معاونت وزارت امورخارجه نیست. آقای رییس جمهور، حق ندارید این شخص را بگذارید. خب حالا آقای احمدی‌نژاد می‌خواهد از چه کسی افشاگری کند؟

ذوالنور درباره آینده دولت هم افزوده است: نظام طالب نیست خدای نکرده پایان کار احمدی‌نژاد و دولت به جایی برسد که بخواهند دولت یا برکنار شود یا استعفا دهد. هیچ وقت نظام دنبال چنین کاری نبوده است حتی در دوران جناب آقای خاتمی هم تدبیر و سیاست نظام همین بوده است. پس از ناحیه نظام من پیش‌بینی نمی‌کنم عزمی باشد که بخواهد برخورد کند که دولت مضمحل شود.

اگر خدای نکرده آقای احمدی‌نژاد سعی کند جریان انحرافی را به دولت گره بزند و نظام هم بخواهد با جریان انحرافی برخورد کند و این برخورد، برخورد با دولت تلقی شود ممکن است در آینده یک چالش‌هایی اتفاق بیفتد که چه بسا به کناره‌گیری دولت یا مثلا برخورد مجلس و دستگاه‌های ذی‌ربط منجر شود.