معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با رد خبر کناره‌گیری جامعه مدرسین از فرآیند انتخاباتی اصولگرایان تاکید کرد: فضاسازی رسانه‌ای در ایجاد تفرقه بین اصولگرایان راه به جایی نخواهد برد.

آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا، با اشاره به وحدت اصولگرایان تصریح کرد: اصولگرایان برای ارائه لیست واحد انتخاباتی به تصمیم خواهند رسید. وی گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای پیشبرد تفکر اصولگرایی در قالب بایدها و نبایدهای منشور اصولگرایی تلاش خواهد کرد و در صحنه سرنوشت ساز انتخابات مجلس شورای اسلامی کناره‌گیری نمی‌کند و تماشاچی نخواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ادعای کناره‌گیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از فرآیند انتخاباتی اصولگرایان صحت ندارد، تصریح کرد: البته عنوان جامعتین با تدوین منشور اصولگرایان پایان یافته است و هر یک از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران بر اساس ضوابط و تصمیمات داخلی خود عمل می‌کنند.

خطر سهم‌خواهی اصولگرایان

در همین حال، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در ارتباط با اهداف این جمعیت برای انتخابات مجلس نهم گفت: این گروه برنامه‌ها و اهداف خود را در راستای وحدت اصولگرایان و گروه ۸+۷ تنظیم و پیگیری می‌کند.

کمال سجادی‌ در گفت‌و گو با ایلنا با اشاره به اینکه تشکیل گروه، ائتلاف و عضویت برخی گروه‌ها در این تشکل سهم خواهی به حساب نمی‌آید، گفت: این ۱۵ نماینده اکثریت گروه‌های اصولگرایی را تشکیل می‌دهند و حتی قرار بر این است که کاندیداهای مستقل نیز در این گروه نمایندگانی داشته باشند. خطر اصلی در حال حاضر این است که تک تک اعضا سهم خواهی کنند.وی تاکید کرد: معیارهایی برای انتخاب اعضا در این گروه در نظر گرفته شده است که افراد اصلحی که به واقع اصولگرا هستند انتخاب شوند و بنا نیست به این دلیل که کسی شهرت خاصی دارد یا وابسته به گروه یا طیف خاصی است در این گروه عضو شود.

سجادی اصلاح‌طلبان را رقیب اصلی اصولگرایان در انتخابات آتی دانست و گفت: تشکیل جلسات، نشست‌ها و مجامع مشترک در بین اصلاح‌طلبان نشان‌دهنده این است که آنها نیز برای حضور در انتخابات برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌اند.وی افزود: این گونه نیست که اصلاح‌طلبان از حضور در انتخابات انصراف داده باشند. حتما گروهی از اصلاح‌طلبان که خواستار ساختار شکنی نیستند از طرف شورای نگهبان برای حضور در انتخابات تایید می‌شوند.