کنعانی ادامه داد: «با وزیر خارجه فرانسه در این خصوص گفت‌‌وگو شد. دولت فرانسه رسما موضع خود را در محکومیت این اقدام به همتای ایرانی خود اعلام کرد. در این گفت‌‌وگو درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک منطقه‌‌ای از جمله موضوع فلسطین و شرایط بغرنج انسانی در غزه گفت‌‌وگو شد. دیدگاه طرف فرانسوی شنیده و مواضع اصولی ایران درباره مسأله فلسطین و ضرورت پایان بخشیدن فوری به تجاوز ظالمانه و جنایت جنگی رژیم صهیونیستی مورد تاکید ایران قرار گرفت.»وی اضافه کرد: «به عنوان دستگاه دیپلماسی پیگیری‌‌ها و گفت‌‌وگوها و مشورت‌‌های لازم را همواره انجام داده و می‌‌دهیم. بخشی از این قضیه ابعاد امنیتی و اطلاعاتی نیازمند همکاری‌‌های تخصصی ساختارهای امنیتی منطقه است.

مشوق این گونه همکاری‌‌ها بودیم و ارتباطات خوبی بین سازوکارهای امنیتی ایران با کشورهای منطقه وجود دارد.»سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دستگاه دیپلماسی ایران برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و طرح ایران در خصوص فلسطین گفت: «در خصوص توقف جنگ، ما سنگین‌‌ترین تلاش دیپلماتیک را از آغاز بحران جاری ۹۳ روزه در غزه تاکنون انجام دادیم.از همه ظرفیت‌‌های دیپلماتیک خود در عالی‌ترین سطوح برای اینکه زمینه‌ساز توقف فوری حملات ضد بشری رژیم صهیونیستی باشد استفاده کردیم و این تلاش‌‌ها ادامه دارد. اینکه آیا در آینده نزدیک شاهد آتش‌بس خواهیم بود، مطالبه جهانی و ملت فلسطین است که این جنایت خاتمه یابد و ما این را به عنوان اولویت اول در همه گفت‌‌وگوهای دیپلماتیک مورد تاکید و اشاره قرار می‌‌دهیم.»

کنعانی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره گسترش جنگ در منطقه گفت: «این همان موضعی است که از ابتدا اعلام کردیم که اگر از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه ملت فلسطین پیشگیری نشود، ابعاد و دامنه‌‌های جنگ گسترش می‌‌یابد و کشف جدیدی را این مقام آمریکایی انجام نداده است. اگر ما شاهد گسترش ابعاد و دامنه‌‌های جنگ در منطقه هستیم و اینکه متاسفانه حملات جنایتکارانه اکنون نود و سومین روز خود را تجربه می‌کند، نتیجه بی‌توجهی دولت آمریکا به همین نگرانی است.»

کنعانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری فارس درباره تماس تلفنی جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با امیرعبداللهیان و اینکه آیا درباره مذاکرات وین هم گفت‌‌وگو شده؟ بیان کرد: «همواره گفت‌‌وگوها بین ایران و اتحادیه اروپا در سطوح مختلف به صورت تلفنی و غیرتلفنی انجام می‌‌شد.در این گفت‌‌وگوی تلفنی، بورل عملیات تروریستی کرمان را محکوم و با دولت و ملت ایران همدردی کرد و فرصتی بود درباره موضوعات مورد اهتمام گفت‌‌وگو کنیم و در این خصوص گفت‌‌وگوهایی به صورت اجمالی صورت گرفت و این بخشی از مشورت‌‌های سیاسی است که بین دو طرف انجام می‌شود.»

وی درباره وضعیت دریای سرخ نیز گفت: «اوضاع در دریای سرخ معلول تحولات در غزه است و اگر می‌‌خواهند شرایط به قبل برگردد باید جلوی جنایات رژیم صهیونیستی را بگیرند.»سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره تحلیل تحلیلگران مبنی بر تلاش نتانیاهو برای انداختن آمریکا در تله و درگیر کردن آمریکا با ایران، گفت: «رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه جنگ در منطقه و تبدیل آن به جنگ منطقه‌‌ای و فرامنطقه‌‌ای است. این رژیم ماهیت استقرار خود را در جنگ و ناامنی در منطقه دیده و بر آن رویکرد استمرار و مداومت دارد.»