برقراری قریب‏‏‌الوقوع روابط دیپلماتیک ایران و مصر

وی تاکید کرد که روسای جمهور ایران و مصر در این گفت‌‌‌وگو درمورد مسائل متعددی از جمله بازگشت روابط دو کشور و پرونده‌‌‌های منطقه‌‌‌ای مانند غزه و دریای سرخ رایزنی کردند. این مسوول مصری خاطرنشان کرد که سطح روابط میان دو کشور در حال حاضر نشان‌‌‌دهنده قریب‌‌‌الوقوع بودن بازگشت سفرای دو کشور است و از اظهارات سلطان هیثم بن طارق،  سلطان عمان نیز می‌توان فهمید که وی به این پرونده پرداخته است.  رخا احمد حسن خاطرنشان کرد که تبادل سفرا ممکن است بعد از مراسم تحلیف عبدالفتاح السیسی برای دوره جدید ریاست جمهوری‌‌‌اش انجام شود.

 وی که دستیار وزیر خارجه پیشین مصر است،  افزود: با توجه به بازگشت روابط ایران و عربستان و تلاش‌‌‌ها برای حل بحران یمن،  بازگشت روابط ایران و مصر به مثابه تکمیل دایره است.  این مسوول مصری همچنین گفت که نزدیک شدن روابط ایران و کشورهای عربی و افزایش مبادلات تجاری میان آنها در تقویت ثبات و توسعه نیز سهیم خواهد بود. وی همچنین گفت که بازگشت روابط ایران و مصر بهانه‌‌‌های آمریکا را مبنی بر اینکه ایران خطری برای منطقه است، باطل می‌‌‌کند و تنها خطر واقعی در منطقه اسرائیل خواهد ماند.

اخیرا معاون امور سیاسی دفتر ریاست جمهور ایران از اولین تماس تلفنی روسای جمهور ایران و مصر خبر داد. محمد جمشیدی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در اولین تماس تلفنی روسای جمهور ایران و مصر،  دکتر رئیسی دوره جدید ریاست‌‌‌جمهوری جناب سیسی را تبریک گفت. همچنین دو طرف درباره آخرین تحولات فلسطین و اهمیت وحدت اسلامی گفت‌وگو کردند.  دو رئیس‌جمهور توافق کردند که برای حل و فصل نهایی مسائل بین دو کشور گام‌‌‌های ملموس بردارند.»  پیش از این «ایمن سلامه» عضو شورای روابط خارجی مصر نیز گفته بود ایران و مصر هر دو به دنبال تقویت نفوذ خود در منطقه هستند اما دو طرف در خصوص مسائلی مانند فلسطین،  سوریه،  یمن و عراق اختلاف‌‌‌نظر دارند.