اعتماد هفته گذشته گفت‌وگویی با یک نماینده مجلس داشت که نسبت به خطر جریان انحرافی در دولت هشدار داده بود. کیهان با این ادعا که اعتماد خود جریان انحرافی است، نوشت: «القای نفوذ جریان انحراف در دولت و مجلس، در حالی است که شاکله دولت و مجلس را نیروهای انقلابی تشکیل می‌دهند و تعامل و هم‌افزایی این دو نهاد در دو سال گذشته، همچنان که موفقیت‌های بزرگی را برای کشور به ارمغان آورده، اشرافیت غرب‌گرا را نگران کرده است.» اعتماد نسبت به وضعیت تالاب انزلی هشدار داد: «تالاب انزلی تقریبا با هر تهدید یا آسیبی که در کتب مرجع برای تالاب‌ها لیست شده، مواجه است. می‌توان گفت نفس تالاب به شماره افتاده و سرنوشت غمناکی در انتظار این تالاب بین‌المللی است. همان‌طور که حالا دریاچه ارومیه در حالت احتضار است، دور نیست روزی که تالاب انزلی هم خشک شود و از آن تنها عکسی در آلبوم‌ها باقی بماند.»

هم‌میهن در یادداشتی به قلم یک روان‌پزشک نوشت: «اخیرا حکم‌هایی در ارتباط با پرونده‌های حجاب صادر می‌شود که در میان آن مراجعه افراد به مراکز روان‌درمانی دیده می‌شود. گفته می‌شود، فرد باید گواهی سلامت‌روان بیاورد. چرا؟ چون یک قانون را رعایت نکرده است. رعایت‌ نکردن قانون برای افرادی که قانون را ناعادلانه و تبعیض‌آمیز می‌دانند، تعریف مشخصی در ادبیات اجتماعی و حقوقی دارد و به آن نافرمانی‌مدنی گفته می‌شود. نافرمانی‌ مدنی نشان‌دهنده نداشتن سلامت‌ روان نیست. هرچند ممکن است فردی که نافرمانی مدنی می‌کند از یک نوع اختلال روان رنج ببرد، کمااینکه مجری قانون هم می‌تواند مبتلا به یک مشکل روان‌پزشکی باشد. این را از این جهت می‌گویم که داشتن مشکل روان‌پزشکی، نباید یک انگ باشد.» 

فرهیختگان از افول دانشگاه‌های ایران در رده‌بندی شانگهای نوشت: «دانشگاه‌های ایران از سال ۲۰۰۹ وارد رتبه‌بندی شانگهای شدند و برای نخستین بار، دانشگاه تهران به عنوان تنها نماینده دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران در این رتبه‌بندی توانست رتبه بین ۴۰۲ تا ۵۰۱ را کسب کند. یکه‌تازی دانشگاه تهران در رتبه‌بندی شانگهای تا سال ۲۰۱۴ هم ادامه پیدا کرد که رده ۴۰۰-۳۰۱ را به خود اختصاص داده بود اما در سال ۲۰۱۵ دانشگاه صنعتی‌شریف هم وارد رقابت با دانشگاه تهران شد و جایگاه ۵۰۰-۴۰۱ را از آن خود کرد. دانشگاه تهران از سال ۲۰۱۶ با رتبه ۴۰۰-۳۰۱ در جمع ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار داشت اما بعد از گذشت ۷ سال حفظ این رتبه، در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۳، تنزل رتبه داده و رتبه آن به ۵۰۰-۴۰۱ افزایش یافته است... جایگاه پنجم دانشگاه‌های ایران به دانشگاه صنعتی‌شریف می‌رسد که در رده‌بندی جهانی رتبه ۸۰۰-۷۰۱ را در سال ۲۰۲۳ از آن خود کرده است.

اگر کمی عقب‌تر یعنی به ۵ سال پیش بازگردیم، دانشگاه صنعتی شریف در سال ۲۰۱۹ رتبه ۵۰۰-۴۰۱ دنیا را به خود اختصاص داده بود. اما در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با تنزل رتبه به جایگاه ۶۰۰-۵۰۱ تنزل پیدا کرد و این افزایش رتبه حتی در سال ۲۰۲۲ هم ادامه داشت. رتبه جهانی این دانشگاه در سال گذشته به ۷۰۰-۶۰۱ رسید... دانشگاه تربیت مدرس ششمین دانشگاه برتر ایران در رده‌بندی جدید شانگهای است که در رده جهانی هم جایگاه ۸۰۰-۷۰۱ را کسب کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد بهترین رتبه دانشگاه تربیت مدرس در بازه ۵ سال گذشته در سال ۲۰۲۲ رتبه ۶۰۰-۵۰۱ بوده که در سال جاری تنزل قابل توجهی داشته به‌طوری‌که به ۸۰۰-۷۰۱ افزایش رتبه داشته است. این دانشگاه در سه سال متوالی بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ رتبه ۶۰۰-۵۰۱ را کسب کرده بود.»