روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با تیتر «خودتان تاریخ را ورق بزنید» نوشت: تفاهم میان مردم و حکمرانان هنگامی وجود خواهد داشت که سیاست، سیاست باشد نه بازی سیاسی، فرهنگ سیاسی نشود، اقتصاد سیاسی نشود، ارزش‌ها تابع سیاست نشوند و محور و مدار کشورداری اخلاق باشد. در ادامه این مطلب آمده است: برای حفاظت از نظام جمهوری اسلامی که دستاورد بزرگ ملت ایران در عصر حاضر است باید در شیوه حکمرانی تجدید‌نظر اساسی کنیم. روزنامه شرق در گزارشی با تیتر «منفی هفت» به موضوع سخنان اخیر ابوالقاسم طالبی کارگردان در مورد زنان در برنامه‌ای با بهروز افخمی روی آنتن شبکه نمایش پرداخته و با حقوق‌دانان در این زمینه گفت‌وگو کرده است.

نعمت احمدی، حقوق‌دان در این گفت‌وگو می‌گوید: تمام مفاهیمی که این آقا به کار برده از نظر قانون مجازات اسلامی بار حقوقی دارد و قابل تعقیب کیفری است؛ یعنی اتهاماتی است که به افراد زده ولی اثبات نشده است. در کنارش دایره شمول وسیعی هم گرفته، یعنی تمام زنانی که در عرصه هنر فعالیت می‌کنند یا بین مردم جایگاهی دارند. این‌بار مجرمانه دارد، اگر جامعه هنری تشکلی داشته باشد، اگر خانه هنرمندان و سینما با هم هماهنگی دارند، باید علیه ایشان شکایت کنند. روزنامه همشهری در یادداشتی با عنوان «چالش قیمت چادر» نوشت: عید امسال خیلی از خانم‌های چادری و خانواده‌های مذهبی نتوانسته و نمی‌توانند چادر نو بخرند. در کنار افزایش تمام قیمت‌ها و هزینه‌ها چادر مشکی هم رشد قیمت چشم‌گیری را تجربه کرد.

روزنامه فرهیختگان درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما در برنامه هفت در یادداشتی با عنوان «سریال تحقیر زنان را تمام کنید» نوشت: سریال تحقیر زنان به بهانه برداشتن حجاب با اظهارات ابوالقاسم طالبی در برنامه «هفت» از آنتن زنده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، وارد مرحله جدیدی شده است. در ادامه این مطلب آمده است: عادت ماهانه و یائسگی را همان کسی آفرید که به حجاب و اخلاق امر کرد. همان کسی که زوجیت را قاعده خلقت کرد، بنای بارداری و اتمام توان بارداری را گذاشت، بعضی مردها را کوتاه‌قدتر از دیگر مردان قرار داد، بعضی را سهم بیشتری از عقل داد و بعضی دیگر را کمتر، همو به حجاب امر کرده و اگر کسی با داعیه انقلابی‌گری قصد دفاع از نظام دارد بهتر است قبل از هر اظهارنظری، حرف خود را بسنجد تا میان مخلوقات الهی از سر جهل و حماقت، تولید تضاد نکند.