سازندگی در سرمقاله «سلامت فراموش شده» نوشت: «از کنار موضوع مهاجرت پزشکان نباید به سادگی گذشت. بسیاری از پزشکان در حال خرید مدرک برای خروج از کشور هستند و این مساله ما را به‌طور جدی در مشکل کمبود پزشک قرار می‌دهد. ما در وضعیت بسیار خطرناکی هستیم و باید موضوع به صورت ضربتی و چند فوریتی در مجلس یا بین عقلا طرح و حل شود.» «ماموریت سخت وزیر کشور» هفت صبح به این موضوع پرداخته که «آیا حرکت از سمت مفهوم بدحجاب به ضعیف‌الحجاب کلید آرامش کشور است؟ بحث‌های رهبر انقلاب در مورد شیوه برخورد با ضعیف‌الحجاب‌ها می‌تواند بانی کاهش تنش در جامعه دوقطبی شده ایران امروز باشد.» هم‌میهن در سالگرد شلیک و سقوط هواپیمای اوکراینی در گزارش «داستان ناتمام یک پرواز» به بازخوانی پرونده سقوط این هواپیما و پیامدهای دیپلماتیک آن به همراه پنج مورد دیگر از شلیک‌های نظامی کشورها به هواپیماهای مسافربری پرداخته است.

«فرمانده بدون تعارف» اعتماد به بهانه انتساب احمدرضا رادان به عنوان فرمانده فراجا، پرونده کاری او را از کردستان تا تهران بررسی کرده و نوشته: «چهره‌ای که در سال‌های ابتدایی دهه ۸۰ در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و سال ۱۳۸۸ در جریان حوادث بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری از کلید‌واژه ثابتی استفاده می‌کرد: ‌در برابر خط قرمزها با کسی تعارف ندارم». کیهان در سهم رسانه‌های مدعی اصلاحات در خون‌های ریخته شده نوشت: «در تشریح فصل مشترک رسانه‌ای جریان اصلاح‌طلب و جریان معاند، ضدانقلاب و تجزیه‌طلب، چند سرفصل بسیار مهم وجود دارد که عبارتند از: «اصرار بر به‌کارگیری کلیدواژه «اعتراض» و انکار «اغتشاش» و «آشوب»‌»، «کشته‌سازی»، «نفرت‌پراکنی علیه مدافعان امنیت»، «تردید‌افکنی در فعالیت گروهک‌های تروریستی از جمله داعش»، «ضریب دادن به تجمعات اعتراضی در دانشگاه‌ها با چاشنی مظلوم‌نمایی»، «سوءاستفاده از دانش‌آموزان و نوجوانان»، «تمرکز بر گسل‌های قومیتی»، «نفی تجزیه‌طلبی»، «تمرکز بر گسل جنسیتی و القای تحقیر سیستماتیک زنان در ایران»، «باور‌سازی گسترده بودن اغتشاشات در سطح کشور و القای مخالفت اکثریت مطلق مردم ایران با جمهوری اسلامی» و «سانسور حضور چشمگیر مردم در تشییع شهدا و راهپیمایی ۱۳ آبان.

با این حال مدیران رسانه‌های طیف مدعی اصلاح‌طلبی با انکار این همصدایی و با سرپوش گذاشتن بر عملکرد دشمن شادکن خود، مدعی مرز‌بندی با جریان برانداز و تجزیه‌طلب هستند و خبرنگاران بازداشت شده خود را نیز دلسوز مردم و صدای بی‌صدایان می‌خوانند». شرق با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره فرونشست زمین در نیمی از استان‌های کشور در «راهکارهای گریز از خشم زمین» نوشت: «فرونشست در ایران پنج تا هفت برابر متوسط و با نرخ سالانه ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر در سال رخ می‌دهد.»