به گزارش «ایسنا‌‌»، بهرام عین‌‌اللهی درباره استقبال مردم از تزریق دز سوم واکسن کرونا و همچنین وضعیت اُمیکرون در کشور گفت: آن‌طور که ما فکر می‌کردیم، از تزریق دز سوم واکسن کرونا استقبال نشده و حدود ۲۱ تا ۲۲ درصد واکسیناسیون دز سوم انجام شده است. ما بسیار تاکید می‌کنیم که تزریق دز سوم واکسن به سرعت انجام شود. زیرا ما نگران اُمیکرون هستیم. درهمین راستا، سعید کریم، معاون درمان وزارت بهداشت نیز با اشاره به افزایش مراجعات سرپایی بیماران کرونایی به مراکز ۱۶ ساعته، نسبت به وضعیت شیوع اُمیکرون در کشور ابراز نگرانی کرد. تاکید وزیر بهداشت بر تزریق دز سوم درحالی است که تاکنون ۶۰ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۳۰۹ نفر دز اول، ۵۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۶۴۶ نفر دز دوم و ۱۴ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۴۴۰ نفر نیز دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌‌اند. مجموع واکسن‌‌های تزریق شده در کشور نیز به ۱۲۸ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۳۹۵ دز رسیده است. همچنین همزمان با نگرانی وزیربهداشت از افزایش بیماران کرونایی، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵هزار بیمار کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که کار ۳۶۲ نفر از آنها به بستری کشید. آماری که نشان‌دهنده افزایش مجدد بیماران کرونایی است. همچنین دراین بازه زمانی ۲۸ بیمار نیز جان خود را از دست دادند. درهمین حال براساس گزارش وزارت بهداشت، آمار رعایت پروتکل‌‌های ضدکرونا در ایران در صدمین هفته همه‌‌گیری؛ در کشور روی مرز ۵۸ درصد قرار گرفته است که البته برای مقابله با کرونا آن هم سویه اُمیکرون، چندان مناسب به نظر نمی‌‌رسد.

جزئیات تزریق واکسن

درهمین حال روز گذشته وزیر بهداشت درباره تزریق واکسن کرونا به کودکان گفت: روز شنبه در ستاد ملی کرونا با توجه به توصیه‌های کمیته‌های علمی و تایید مراکز جهانی در زمینه واکسیناسیون کودکان و تحقیقاتی که دانشمندان ما انجام دادند، به این جمع‌‌بندی رسیدیم که واکسیناسیون برای کودکان زیر ۱۲ سال می‌تواند انجام شود، اما قرار شد این کار مرحله‌‌ای باشد. وی افزود: بنابراین فکر می‌کنم تا چند روز آینده این موضوع را به صورت رسمی اعلام کنیم که واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال (سنین ۵ تا ۱۱ سال) آغاز شود. نوع واکسن برای این گروه سنی را هم به‌طور رسمی تا چند روز دیگر اعلام می‌کنیم.

واکسن آسترازنکا به اندازه کافی وارد کشور شد

ازسوی دیگربه گزارش «ایرنا»، محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن آسترازنکا به اندازه کافی وارد کشور شده و پس از طی مراحل قانونی در اختیار مراکز تزریق واکسن قرار می‌گیرد.