براساس طرح جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گوشی‌های متفرقه در ایران فعال نخواهند شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان براساس گفته‌ یک این مقام مسوول در شرکت ارتباطات سیار بر اساس این طرح که در زمینه تلفن‌همراه بوده و در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تصویب رسیده گوشی‌های متفرقه‌ای که وارد کشور می‌شود در ایران فعال نخواهد شد.

مراحل اجرایی این طرح در حال انجام است و شرکت ارتباطات سیار نیز در نظر دارد اجازه‌ فعالیت این گوشی‌ها را در کشور ندهد و فقط گوشی‌هایی که از طرف نمایندگی‌های مجاز وارد کشور می‌شود فعال خواهد شد.

براساس گفته‌ این مقام مسوول تا یک ماه آینده این کار عملی می‌شود و قاچاقچیانی که اقدام به ورود گوشی‌هایی بدون استاندارد و غیر قانونی می‌کردند، نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند چون بعد از افزایش ۵۶درصدی تعرفه‌ گوشی تلفن‌همراه قیمت گوشی‌ها افزایش یافته و به دنبال آن شاهد افزایش ورود گوشی‌های قاچاق بودیم.

البته در حال حاضر قیمت گوشی‌ها نسبت به سابق فقط ۱۰درصد افزایش یافته ولی با این حال هنوز ورود گوشی‌های قاچاق ادامه دارد و هر روزه شاهد ورود گوشی‌هایی با اسامی جدید و ناآشنا هستیم که در چند ماهه اخیر نیز افزایش یافته است.