جشنواره‌ای که به صورت انحصاری برگزار می‌شود!

امین نوروزی - جشنواره ماکارونی که از ر وز ۲۵ مرداد ماه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند آغاز شده است، تا سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه به کار خود ادامه می‌دهد. برخلاف آنچه پیش از آغاز جشنواره به نظر می‌رسید، مارک‌های متنوع ماکارونی در این جشنواره‌ شرکت ندارند و فروشگاه‌ شهروند تنها با حضور یکی از تولید‌کنندگان ماکارونی یعنی «زرماکارون» جشنواره مذکور را برگزار کرده است.

شاید اگر جشنواره ماکارونی با شرکت تولید‌کنندگان بیشتری برگزار می‌شد، فضای رقابتی بر جشنواره حاکم بود و شاهد تنوع بیشتری بودیم.

در حال حاضر، بخش قابل توجهی از فضای فروشگاه‌های شهروند به جشنواره ماکارونی اختصاص یافته است و طی چند روز اخیر استقبال خوبی نیز از این جشنواره شده است.

به گفته برخی کارکنان فروشگاه‌های شهروند، میزان مراجعه مردم به این مراکز نسبت به روزهای قبل از شروع جشنواره افزایش قابل توجهی یافته است.

در واقع، عده زیادی از مراجعان به مراکز شهروند، طی چند روز اخیر، علاقه‌‌مندان به حضور در جشنواره ماکارونی هستند.

نکته‌ای که در این میان قابل ذکر است، تفاوت وضعیت برگزاری جشنواره در مراکز مختلف شهروند است.

در تعدادی از مراکز شهروند، برگزار‌کنندگان فقط به فروش ماکارونی و تبلیغات از طریق بروشور و همچنین توزیع برگه‌های مسابقه‌ به خریداران ماکارونی می‌پردازند، اما در شعبه‌های دیگر فروشگاه شهروند علاوه بر این فعالیت‌ها، ماکارونی طبخ و سرو نیز می‌شود.

بروشورهایی که در جشنواره ماکارونی توزیع می‌شوند، اغلب حاوی مطالبی در مورد مزایا و ویژگی‌های محصولات موجود در جشنواره است و به طور کلی اطلاعات زیادی را در مورد ماکارونی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

یکی از نکات جالبی که برخی افراد مراجعه‌کننده به جشنواره ذکر می‌کنند این است که قیمت ماکارونی در این جشنواره، تفاوت چندانی با قیمت فروش این محصول در فروشگاه‌های خارج از جشنواره ندارد و قیمت‌ها با فروشگاه‌های سطح شهر برابر است.

به نظر می‌رسد، مهم‌ترین مزیت حضور در این جشنواره، ایجاد فرصت برای شرکت در مسابقه تزئین ماکارونی باشد که در فروشگاه شهروند، شعبه جلال‌آل احمد برگزار خواهد شد.

بازدیدکنندگان از جشنواره ماکارونی، می‌توانند پس از دریافت فرم شرکت در مسابقه از برگزارکنندگان جشنواره، ماکارونی طبخ و تزئین شده خود را در ظروف یکبار مصرف و با پوشش سلفون به محل اجرای مسابقه تحویل دهند.

به بهترین تزئین بنا به انتخاب داوران مردمی، جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

فعالان در فروشگاه‌های شهروند، معتقدند طی چند روز اخیر، نظم و انسجام مناسبی در برگزاری جشنواره وجود داشته و به‌رغم افزایش مراجعان به این مراکز در این روزها، خللی در روند فعالیت‌ها ایجاد نشده است.

نکته‌ای که در پایان باید به آن اشاره شود، این است که برگزاری اینگونه جشنواره‌ها که از شیوه‌های جدید تبلیغات به شمار می‌رود، تا امروز کمتر در ایران دیده شده است.

اما مطمئنا برگزاری هر چه بیشتر و گسترده‌تر این نوع جشنواره‌ها، نه تنها بسیار تاثیرگذار است، بلکه موجب شور و اشتیاق مردم علاقه‌مند نیز می‌شود.