محمد علی محسنی بندپی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با اشاره به لغو دورکاری در استان تهران اظهار کرد: ایمنی جمعی بعد از حداقل تزریق دو دز واکسن آن هم حداقل به ۷۰ درصد جامعه حاصل می‌شود که ما تا رسیدن به این میزان فاصله داریم. از طرف دیگر بعد از تزریق دز دوم نیز دو هفته باید زمان بگذرد تا در فرد ایمنی ایجاد شود.وی ادامه داد: سوال این است که آیا همه مردم دو دز واکسن کرونا  را تزریق کرده‌اند که پاسخ آن منفی است و اینکه آیا همه افراد در زمان خود توانسته‌اند دز دوم را دریافت کنند. با این شرایط منطق حکم می‌کند با احتیاط بیشتری جلو برویم و خودمان آغوشمان را برای پیک ششم باز نکنیم، لذا لغو ۱۰۰ درصدی دورکاری به معنای استقبال از پیک ششم و حتی کاهش بهره وری است.درکنار انتقاد محسنی بندپی به لغو دورکاری و هشدار درباره موج ششم کرونا، روز گذشته بهرام عین‌الهی، وزیر بهداشت نیز اعلام کرد طبق برآورد دانشمندان نه تنها در ایران بلکه در جهان، موج ششم کرونا در آبان ایجاد خواهد شد. به گزارش «ایسنا» وی گفت: ما این نگرانی را داریم و می‌دانیم که قطعا ایجاد خواهد شد؛ البته ما آمادگی کامل را برای مبارزه با بیماری کرونا در موج ششم داریم، در همین راستا اکنون بیمارستان‌ها از نظر وضعیت دارویی، دستگاه‌های تنفسی آماده باش هستند تا بتوانیم با این بیماری مبارزه کنیم. وی با تاکید بر اینکه هنوز واکسیناسیون ما کافی نیست و برای آنکه خیالمان راحت شود حتما باید به ۸۰ درصد مردم دو دز واکسن تزریق شود، اظهار کرد: اکنون در تزریق دز اول به ۷۵ درصد و در دز دوم به حدود ۳۵ درصد رسیده‌ایم که تا ۸۰ درصد فاصله داریم، بنابراین پروتکل‌ها همچنان باید رعایت شوند.

 افزایش مبتلایان

آماراعلامی وزارت بهداشت درباره میزان مبتلایان به کرونا طی ۲۴ساعت گذشته نیز بیانگر افرایش موارد ابتلا به کرونا درکشور است. به گزارش «ایسنا»، بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۱۳هزار و ۳۰۸ ابتلای جدید کرونا در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۷۸۳ نفر از آنها کارشان به بستری کشید. در همین بازه زمانی نیز ۱۶۷نفر دیگر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

در واقع اگرچه میزان موارد مرگ کرونایی درکشور در حال کاهش است، اما از سوی دیگر کشور همچنان در سایه پیک ششم کرونا است.

  واکسن‌های کرونا درراه ایران

درهمین حال واردات واکسن کرونا نیز ادامه دارد. ازهمین رو، روز گذشته بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که به زودی با واکسیناسیون سریع که در کشور انجام شده است کرونا مدیریت شود. به گزارش «ایسنا» وزیر بهداشت همچنین گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شده است که همچنان تا اواسط آبان ادامه دارد و به طور قطع به ۱۸۰ میلیون دز خواهد رسید.درهمین راستا، روزگذشته بیست‌وهشتمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دز واکسن، در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد. به گزارش «ایرنا»، جمعیت هلال‌احمر در مجموع از اردیبهشت ماه تاکنون، ۸۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دز واکسن به کشور وارد کرده است. همچنین به گزارش «ایلنا»، سفارت ایتالیا در تهران در صفحه توییتر خود اعلام کرد: نخستین محموله حاوی ۱.۱۳۹.۶۰۰ دز واکسن کرونا دوشنبه شب وارد فرودگاه امام خمینی شد.به گزارش تابناک، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک از ورود ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن کرونا شامل سینوفارم و آسترازنکا به کشور خبر داد. به گفته وی این محموله شامل ۶ میلیون دز واکسن سینوفارم از مبدا چین است. همچنین بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن آسترازنکا اهدایی از مبدا آلمان وارد کشور خواهد شد.درهمین ارتباط بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۶۳۷ دز واکسن کرونا در کشور تزریق شد. براساس این گزارش، تاکنون ۴۹ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۲۰۸ نفر دز اول واکسن کرونا و ۲۶ میلیون و ۶ هزار و ۱۰۹ نفر نیز دز دوم را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشورنیز به ۷۵ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۳۱۷ دز رسیده است.