هرکس هم با هر انگیزه‌ای جریان انتخابات را زیر سوال ببرد، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد، با تضعیف جریان انتخابات در جبهه دشمن قرار می‌گیرد.به گزارش «ایسنا» رئیسی با بیان اینکه راهبرد دشمن آن است که مردم را مایوس و ناامید کند، تصریح کرد: توانمند کردن کشور بسیار مهم است. کشور قوی از کجا پدید می‌آید؟ از دستگاه‌های قوی وکارآمدی دستگاه‌های اداری کشور قوت حاصل می‌شود. او شکل گرفتن مجلس قوی را از پایه‌های مهم شکل گرفتن کشور قوی دانست و گفت: جایگاه قانونگذاری، جایگاهی است که اگر مردان و زنانی در آن حضور پیدا کنند که دل به خدا داشته و از دشمن هراس نداشته باشند و ایمان به خدا، مردم داری و دوری از اشرافیت، مرزبندی بین خودی و دشمنان داشته باشند، چنین مجلسی می‌تواند به قدرتمند شدن کشور کمک کند. مجلس قوی می‌تواند قوانین و مقررات قوی و نظارت قوی را شکل دهد و اینها در قدرتمند شدن کشورموثر است.

اجازه نمی‌دهیم کسی در کشور قانون‌شکنی کند

رئیسی همچنین در جلسه شورای اداری استان بوشهر با تاکید بر اینکه مردم ما قانونمدار هستند و ما نیز اجازه نخواهیم داد کسی در کشور قانون شکنی کند، گفت: مساله کالای ملوانی یا ته لنجی باید روشن شود و هیچ چیز در ابهام نباشد. رئیس قوه‌قضائیه در ادامه با بیان اینکه باید از کارآفرینان و سرمایه گذاران پرسید که مشکلات آنها چیست، گفت: بعضی‌ها می‌گویند هفت خوان اما در راه تولیدکننده هفتاد خوان است که باید اعطای مجوزها برای کار تولید تسهیل شود. جایزه دادن خوب است اما جایزه واقعی این است که کارش تسهیل شود.

قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید

رئیس قوه‌قضائیه همچنین در دیدار با قضات و کارکنان قضایی استان بوشهر تاکید کرد: قاچاق کالا خنجری است که بر پشت تولید می‌خورد و آن را دچار توقف می‌کند. با قاچاق کالا دیگر از رونق و رشد تولید خبری نیست. حتما باید به‌صورت واقعی و جدی از قاچاق جلوگیری کرد، هم در دادگستری و هم در نیروی انتظامی و گمرکات و سامانه‌های متصل به هم که می‌تواند از قاچاق کالا جلوگیری کند. بنابراین باید حتما از قاچاق کالا پیشگیری کرد چون این مساله‌ای نیست که بتوان نسبت به آن کوتاهی کرد.