دنیای اقتصاد: نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده فساد نفتی روز گذشته در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد. در جلسات اول تا ششم دادگاه دو متهم نفتی، کیفرخواست «مهدی شمس» متهم ردیف دوم پرونده از سوی نماینده دادستان قرائت شد و در ادامه این متهم در جایگاه قرار گرفت و به ارائه دفاعیات خود پرداخت و وکیل‌مدافع متهم نیز دفاعیات خود را مطرح کرد.

به گزارش «ایسنا» در جلسه هفتم نیز افشار وکیل مدافع مهدی شمس دفاعیات خود را ارائه کرد و نماینده دادستان و وکلای شرکت نفت به اظهارات و دفاعیات وکیل مدافع متهم ردیف دوم پاسخ دادند و در پایان جلسه هفتم کیفرخواست حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم ازسوی نماینده دادستان قرائت شد. در جلسه هشتم نیز قاضی مقیسه پیش از آغاز دفاعیات حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده از وکلای شکات خواست شکایات خود را مطرح کنند و بر همین اساس وکلای شرکت نفت و وکیل بانک مسکن به بیان شکایات خود پرداختند و در ادامه جلسه هشتم نیز حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده به ارائه دفاعیات خود پرداخت. در جلسه دیروز نیز حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده برای ادامه دفاعیات در جایگاه حاضر شد. به گزارش میزان، فلاح هروی گفت: ادعا شده است که بنده در تاسیس و راه‌اندازی بانک FIIB نقش داشته‌ام؛ در‌حالی‌که این بانک قبل از آشنایی من با بابک زنجانی در حال راه‌اندازی بوده است، هیچ‌گاه نه فروشندگان بانک را می‌شناختم و نه در امور اجرایی و راه‌اندازی آن نقشی داشتم. قاضی مقیسه نیز گفت: بابک زنجانی اقرار کرده که شما از بدو تاسیس بانک FIIB همراهش بوده‌اید و در زمان مشارکت بانک ملت جزو هیات‌مدیره پوششی بوده‌اید و در تمامی مجموعه هلدینگ با ایشان همراهی می‌کردید و قرار بود از سود حاصله، ۲ درصد نفع ببرید و این موارد در رای دیوان‌عالی نیز تایید شده است؛ اما شما در حال حاضر درست برخلاف این موارد صحبت می‌کنید.

قاضی مقیسه در ادامه دادگاه گفت: تمام جزء جزء هزینه‌های زندگی شما ازسوی زنجانی از پول بیت‌المال پرداخت شده است. مثلا هزینه بلیت سفرهای مالزی، خرید بلیت سفر مالزی برای دختر و داماد شما، هزینه پول ماساژور و حتی هزینه خرید روکش صندلی خودروی شما ازسوی زنجانی از پول بیت‌المال پرداخت شده است. اینها نشان می‌دهد که شما برای زنجانی آدم مهمی بوده‌اید. پس چطور می‌شود که شما نقش صرفا همراهی کننده داشته باشید، اما این همه هزینه برای شما صرف شده باشد. چطور کسی که در جلسات وزیران شرکت می‌کند ادعا می‌کند که نامه‌ها و امضاها صوری بوده است.

هروی پاسخ داد: من در آن جلسات همراه آقای زنجانی به‌عنوان مشاور حضور پیدا می‌کردم. همراه بودن من صرفا به معنی داشتن حق در اظهارنظر بوده است چون من کارشناس بورس و سرمایه‌گذاری بوده‌ام. در ادامه این جلسه نجفی نماینده دادستان به دفاع از متن کیفرخواست پرداخت. دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده فساد نفتی امروز در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار می‌شود.