فارس: تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس شورای اسلامی کلید خورد. این تحقیق و تفحص روی سه محور مجوزهای ساخت‌و‌ساز، انتصابات و واگذاری املاک به برخی اعضای شورای شهر متمرکز خواهد بود. طراحان تحقیق و تفحص در این مرحله خواهان اطلاعاتی از سازمان بازرسی کل کشور شده‌اند که در صورت اثبات تخلفات بنا دارند تقاضای آن را تقدیم هیات‌رئیسه کنند. به گزارش «ایسنا»، در همین ارتباط روز گذشته محمود صادقی طی تذکر شفاهی خود در جلسه علنی مجلس مدعی شد که شهرداری تهران علاوه‌بر اینکه خود با فسادی سازمان یافته مواجه است با تطمیع برخی سازمان‌ها و نهادها، فساد را به مراکز دیگر کشور نیز کشیده است.

تذکر ۳۲ نماینده به علی جنتی

از سوی دیگر روز گذشته ۳۲ نماینده مجلس در تذکری کتبی خواستار توضیح علت عقب‌نشینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص مستثنی کردن شهر مشهد از فعالیت‌های فرهنگی شدند.

انتخاب اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب

همچنین به گزارش «ایرنا» نمایندگان مجلس شورای اسلامی قاسم میرزایی نکو و پروانه مافی دو عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور را به‌عنوان اعضای کمیسیون صدور پروانه برای متقاضیان و نظارت بر فعالیت گروه‌ها (کمیسیون ماده ۱۰ احزاب) انتخاب کردند. از سوی دیگر روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی سید حمزه امینی و ضیاءالله اعزازی را به‌عنوان ناظران مجلس در هیات عالی گزینش انتخاب کردند.

همچنین به گزارش «ایرنا» نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته لایحه انتقال محکومان ایران و قرقیزستان را تصویب کردند. در ادامه نمایندگان لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه معاضدت حقوقی دو جانبه در موضوعات کیفری را تصویب کردند. در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از مصوبه این کمیسیون در مورد ممنوعیت حمل سلاح سرد و تولید و عرضه آن خبر داد.