گروه خبر: رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه هیات دولت به نقش ارزشمند رسانه‌ها در پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت و در عین حال از برخی رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها در پرداختن به اقتصاد مقاومتی صرفا انتظارات جامعه را افزایش می‌دهند و در مقابل، نقش تلاش و کوشش همگانی و امید به آینده را کمرنگ می‌کنند که این اساسا خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با تاکید بر تلاش مضاعف برای تحقق سریع اقتصاد مقاومتی که به‌عنوان شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده، تاکید کرد: برای تحقق سریع اقتصاد مقاومتی همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا در سایه این تلاش به اهداف تعیین شده دست یابیم. او ارتقای روحیه امید، وحدت و تلاش همگانی را برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی ضروری دانست و گفت: در چنین صورتی است که شرایط مناسبی برای بهبود وضعیت جامعه و مردم به‌وجود می‌آید.

کمک به ایتام و خانواده‌های نیازمند

در خبری دیگر، رئیس‌جمهوری شامگاه سه شنبه در مراسم افطار با ایتام و مددجویان فرهیخته و نخبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام، جامعه بشری و به‌ویژه جامعه اسلامی را یک خانواده بزرگ می‌داند، همگان را به تلاش مضاعف، برای کمک به نیازمندان و خوداتکایی این قشر جامعه فرا خواند. به گزارش «ایرنا» حسن روحانی در این مراسم با تاکید بر اینکه حکمفرمایی مهربانی و شفقت در جامعه باعث افزایش رحمت الهی خواهد شد، گفت: دولت کمک به ایتام و خانواده‌های نیازمند را وظیفه و افتخار خود می‌داند. رئیس‌جمهوری که در نخستین افطار ماه مبارک رمضان، میزبان ایتام بود، با اشاره به آمار کاهش مددجویان و افزایش حامیان ایتام در جامعه و تمرکز نهادهای مسوول بر توانمندسازی بیش از پیش این قشر از جامعه گفت: این آمار بیانگر احساس مسوولیت دینی و انسانی همه دست‌اندرکاران است. رئیس‌جمهوری، با تاکید بر اینکه همه تلاش‌ها باید بر توانمندسازی خانواده‌های نیازمند متمرکز شود، گفت: کاهش آمار مددجویان و افزایش حامیان ایتام بیانگر این واقعیت است که ما در مسیر درستی گام بر می‌داریم.