گروه خبر: غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه درمورد پرونده سران فتنه اعلام کرد:تا زمانی که مصوبه شورای امنیت ملی به قوت خود باقی است کاری نمی‌شود کرد. او همچنین تاکید کرد: اصل این قضیه بنا به مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی است، مگر اینکه تصمیم دیگری گرفته شود. به گزارش «ایرنا»، او این مطلب را روز گذشته در نشست خبری هفتگی‌اش، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از سران فتنه در نامه‌ای درخواست برگزاری دادگاه کرده، آیا قوه قضائیه تمهیداتی برای این کار را انجام داده یا خیر، بیان کرد.

معاون اول قوه قضائیه، درادامه این نشست خبری، اجرای حکم شلاق برای تعدادی از دختران و پسران دستگیر شده در پارتی شبانه در قزوین را مطابق با آیین دادرسی دانست و گفت: در پشت پرده پارتی‌های شبانه یک جریان هدایت‌گری وجود دارد.

به گزارش «ایرنا»، محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: این اقدامی که تحت عنوان برگزاری پارتی انجام می‌شود و عده‌ای مرکب از دختر و پسر در آن شرکت می‌کنند، قرائن و شواهدی پیدا شده که از جای دیگر هدایت می‌شود که سیستم‌های اطلاعاتی و انتظامی باید آن را پیگیری کنند.وی افزود: برخی شواهد حاکی از آن است که برخی افرادی که در برگزاری پارتی‌ها دست داشتند، در تهران و در برخی استان‌های دیگر از جمله مازندران و مشهد یکی بوده‌اند. معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: یکی از پارتی‌هایی که با آن برخورد شد، در تهران بود و فردی که میزبان بود در دفعات مختلف افراد خاصی را دعوت می‌کرد و در واقع این افراد به صرف برپایی یک پارتی نمی‌آمدند و بعضی از این افراد با افرادی که از سفارتخانه‌ها آمده بودند، صحبت می‌کردند و آدرس می‌گرفتند و قرارهای بعدی را تحت عنوان پارتی می‌گذاشتند. سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی نیز گفت: ادامه بررسی پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی هنوز مطرح است و بحث اجرای برخی از احکام این پرونده مانده است.