از اوایل قرن اخیر بازار آمریکا کم کم به یکی از بازارهای پر کشش واردات پوست از ایران تبدیل شد؛ طوری که بنا به گزارش روزنامه اطلاعات ارزش محصولات پوست و روده ایران به این شرح بوده است:
پوست سمور اعلا ۷۰ قران، پوست بره بخارایی ۴۷ الی۵۰ قران و پوست روباه ۲۵ تا ۵۰ قران. روزنامه اطلاعات در تاریخ اول مردادماه سال ۱۳۰۷ نوشت: «در نتیجه این روند، ارزش هر عدد روده از ۵۰۰ دینار به ۲ قران و حتی ۲ قران و ۵۰۰ دینار ترقی کرد... واضح است که مرغوبی پوست در بازار آمریکا تا چه اندازه مورد توجه خریدار بوده و همچنین از گرانی قیمت آن، کثرت طالبین و خریداران نیز محتاج به توضیح نیست، فقط باید تجار صادرکننده در نظافت پوست مواظب بوده پیوسته سعی کنند که پشم ها در کمال پاکیزگی و منظم... همچنین از کثافات خارجی و خاک و... به کلی منزه باشد.»
***
بدبختانه عدم مراقبت و توجه به وضعیت صحی مال التجاره مزبور و همچنین بی‌مواظبتی که از طرف صادرکنندگان روده در تنظیف و ترتیب حمل آن معمول گردید باعث شد که تدریجا رواج بازار مذکور رو به تنزل نهاد و جای هیچ تردیدی نیست اگر وضع تجارت روده به این منوال پیش رود، دیری نخواهد گذشت که به کلی از ردیف صادرات این مملکت خارج می‌شود؛ مخصوصا از سال ۱۹۲۷م به بعد که آمریکا تصمیم گرفت از ورود کلیه روده‌های فاقد جواز صحی به خاک خود ممانعت به عمل آورد، تجارت روده ایران دچار وقفه و تنزل فاحش گردید چه کلیه روده‌های صادره ایران دارای جواز صحی نبوده و راپورت‌هایی که از آمریکا واصل گردید، جلوگیری کامل دولت مزبور را از ورود روده‌های بی‌جواز متذکر می‌شود پس با توجه به خطرات غیرقابل جبرانی که تجارت روده ایران و یکی از مهم‌ترین صادرات مملکت ما را تهدید می‌کند، خوب است تجار محترم منتهای دقت نموده و از رفع نواقص و معایب مشهوده در آن دریغ ندارند.
روزنامه اطلاعات، شماره ۵۴۱، ۱ مرداد ۱۳۰۷