گروه تاریخ اقتصاد- به طوری که در شماره‌های گذشته اطلاع دادیم در سایه جدیت حکومت جلیله و سرپرستی ریاست محترم نظمیه، امور ساختمانی یک قسمت شهر ‌(‌جنوب غربی‌) با نهایت سرعت دارد پیش می‌رود.
در خیابان‌های چهارباغ، دو خیابان برای عبور و مرور وسایل نقلیه در طرفین خیابان وسط، با یک عرض کافی، در دست ساخت است. خیابان دنبال جوی‌شاه را نیز با نهایت زیبایی مشغول ساختن و توسعه دادن می‌باشند. خیابان دیگری نیز از سر «پل‌حاج‌کاظم» با عرض ۱۸ ذرع تا حاشیه رودخانه شروع شده و عن‌قریب خاتمه پیدا می‌کند.
اینها خیابان‌هایی بود که سابقا خبر احداث آنها را درج کرده بودیم. اینک از روز گذشته شروع به احداث خیابان دیگری گردیده که خیابان دروازه تهران و چهار سوق شیرازی‌ها و خیابان لنبان را مستقیما به طرف رودخانه زاینده‌رود، به مهندسی مسیو براتسو و تحت نظر شخص حضرت آقای مشارالدوله و آقای سرهنگ شهردار امتداد می‌دهد.
با احداث این خیابان یکی از بزرگ‌ترین خدمات عمرانی از طرف حکومت جلیله و ریاست محترم نظمیه نسبت به شهر اصفهان شده و چنانچه همین رویه مستحسن خود را تعقیب کرده و مخصوصا در ساختمان سطح خیابان‌های مزبور و درخت نشاندن در اطراف آنها نیز مساعی جمیله خود را به کار برند، می‌توان ادعا کرد که در تمام شهرهای ایران محله‌ای و ناحیه‌ای بهتر و با صفاتر از ناحیه جنوب غربی اصفهان نخواهد بود.
احداث این خیابان‌ها یک قسمت از آرزوهای روزنامه اخگر را عملی کرد و حالا می‌توان گفت که شهر اصفهان تا حدی قابل جلب سیاحان داخلی وخارجی شده است.
روزنامه اخگر، سال دوم، ش ۳۲۴، ۲۱ فروردین ۱۳۰۹