سال ۱۲۹۰- ناصرالملک عده‌ای از نمایندگان مجلس عضو حزب دموکرات و تعدادی از روزنامه‌نگاران را که با وی مخالف بودند به نقاط مختلف کشور تبعید کرد. سال ۱۳۰۷- هلاکوخان عضو اداره مالیه اصفهان پس از یک مشاجره میرزاسیدمحمدخان‌نصر معاون وزارت مالیه را در دفترش به قتل رساند و سپس خودکشی کرد.

سال ۱۳۱۷- غلامحسین ابتهاج معاون شهردار تهران شد.

سال ۱۳۲۲- دکتر بنش رییس‌جمهور چکسلواکی وارد تهران شد و دانشگاه تهران به او درجه دکترای افتخاری داد.

سال ۱۳۲۳- سرلشگر حسن ارفع به جای سرلشگر رزم‌آرا رییس ستاد ارتش شد و سرلشگر افخمی نیز جانشین سرلشگر ارفع، فرماندار نظامی راه‌آهن شد.

سال ۱۳۲۶- ابراهیمی حکیمی نخست‌وزیر کابینه خود را به این شرح معرفی کرد: دکترمحمد سجادی وزیر اقتصاد ملی، مصطفی عدل وزیر مشاور، علی معتمدی وزیر راه، دکترعلی‌اکبر سیاسی وزیر فرهنگ، دکترسعید مالک وزیر بهداری، محمد سروری وزیر دادگستری، ابوالقاسم نجم وزیر دارایی، سپهبد مرتضی یزدان‌پناه وزیر جنگ، سرلشگر فرج‌الله آق اولی وزیر کشور، محمدعلی وارسته وزیر پست و تلگراف، همچنین قرار شد وزرای خارجه و کشاورزی را هم بعدا معرفی کند.

سال ۱۳۲۲- سرتیپ تیمور بختیار فرمانده لشگر دو زرهی با حفظ سمت فرماندار نظامی تهران شد.

سال ۱۳۴۰- طرح اصلاحی «تحدید مالکیت» مشتمل بر ۳۸ ماده به تصویب هیات وزیران و سپس امضای شاه رسید. طبق این طرح هیچ مالکی نمی‌توانست بیش از یک ده شش دانگ داشته باشد. براساس این طرح مقرر شد بقیه املاک مالکان براساس مالیات پرداخت شده ایشان از طرف وزارت کشاورزی خریداری و بین زارعان تقسیم شود.

سال ۱۳۴۰- وزیر دارایی اعلام کرد هفده هزار قریه شامل طرح تحدید مالکیت خواهند شد.

سال ۱۳۴۰- مقرر شد طرح «تحدید مالکیت» از روز ۲۵ دی‌ماه در مراغه آذربایجان به اجرا دربیاید.

سال ۱۳۴۳- مراسم بزرگداشت هزاروصدمین سال تولد محمدبن زکریای رازی پزشک و فیلسوف نامدار ایرانی در تالار ابن‌سینای دانشگاه تهران برگزار شد.

سال ۱۳۴۴- وزیر امور خارجه در مجلس سنا درباره تجاوزات اخیر عراق به نوار مرزی ایران توضیحاتی داد و اضافه کرد قرارداد ۱۳۱۶ برای ایران به هیچ وجه قابل تحمل نیست. وی همچنین گفت که دولت عراق با اتباع ایرانی بدرفتاری می‌کند.

سال ۱۳۴۴- ارتش نوار مرزی بین ایران و عراق را تحت کنترل خود درآورد.

سال ۱۳۴۶- تپه‌های شمال شرقی تهران ملی شد.

سال ۱۳۵۰- ایران ناسیونال در ششمین مرحله از صادراتش به رومانی، یکصد دستگاه اتوبوس به آن کشور ارسال کرد.

سال ۱۳۵۱- هری ترومن رییس‌جمهوری پیشین آمریکا درگذشت.

سال ۱۳۵۲- ده درصد به دستمزد کارگران صنعت نفت افزوده شد.

سال ۱۳۵۲- بهای بنزین هواپیما در ایران ۵ ریال گران شد و به ده ریال رسید.

سال ۱۳۵۴- سوءاستفاده ۲۸ میلیون دلاری شرکت گرومن کورپوریشین که تعدادی هواپیمای اف ۴۱ به ایران فروخته بود، فاش شد. این مبلغ به عنوان حق‌العمل برای چند نفر از امرای ارتش و درباریان از جمله محمدعلی قطبی، سپهبد ایادی و نادر جهانبانی در نظر گرفته شده بود.

سال ۱۳۵۷- امام خمینی(ره) طی پیامی از اعتصاب‌کنندگان شرکت نفت تشکر و پشتیبانی خود را از آنها اعلام کردند و از ملت ایران خواستند که از اعتصاب‌کنندگان شرکت نفت حمایت کنند. همچنین ایشان در آن پیام از مردم خواستار کمک و معاونت به سربازانی شدند که سربازخانه‌ها را ترک کرده‌اند.

سال ۱۳۵۷- در تشییع جنازه دکتر کامران نجات‌اللهی که طی تیراندازی روز گذشته نظامیان به استادان دانشگاه در وزارت علوم به شهادت رسیده بود، بین مردم و نیروهای نظامی درگیری و زد و خورد پیش آمد.

سال ۱۳۵۷- کارکنان گمرک برای انجام دادن کارهای فوری مردم سرکار خود حاضر شدند.

سال ۱۳۵۷- دولت کارگران اعتصابی شرکت نفت را تهدید به محاکمه نظامی کرد.

سال ۱۳۵۷- امام خمینی (ره) در مصاحبه با رادیو و تلویزیون آلمان اعلام کردند: «هیچ دولتی را با بودن رژیم سلطنتی قبول نخواهم کرد، هدف تشکیل جمهوری اسلامی است و برای من از روز روشن‌تر است که با وضع فعلی در آینده نزدیک به آن خواهیم رسید.»