سال ۱۲۸۸- روزنامه ایران نو به مدیریت سیدمحمود شبستری آذربایجانی ملقب به ابوالضیاء در تهران منتشر شد. این روزنامه ارگان جدید حزب دموکرات محسوب می‌شد. سال ۱۲۹۰- سپهدار تنکابنی از رییس‌الوزرایی معزول شد و مجلس صمصام‌السلطنه بختیاری را به رییس‌الوزرایی تعیین کرد. محتشم‌السلطنه نیز متهم به سازش با محمد علی‌شاه شد و مجلس رای برکناری او را نیز صادر کرد.

سال ۱۳۰۳- قنسول آمریکا امروز در وزارت خارجه حضور یافت و با ذکاءالملک فروغی وزیر خارجه مذاکره کرد. در این جلسه قنسول تقاضای شصت هزار دلار خون‌بها برای وارث ماژور ایمیری که چند روز قبل کشته بود کرد. همچنین درخواست کرد دولت ایران باید اجاره کشتی جنگی آمریکا را که بالغ‌بر صد هزار دلار است، بپردازد این کشتی قرار است جسد ایمیری را به آمریکا بازگرداند. ذکاء‌الملک با هر دو پیشنهاد موافقت کرد. البته دولت آمریکا بعدها از دریافت خون‌بها به طور مستقیم صرف‌نظر کرد و قرار بر این شد که این وجه در یکی از بانک‌های آمریکا به عنوان امانت سپرده شود و از سود حاصله سه دانشجوی ایرانی در آمریکا تحصیل کنند.

سال ۱۳۰۶ - سید محمدصادق طباطبایی سفیر کبیر ایران در ترکیه که برای ریاست شعبه تمییز به تهران احضار شده بود، از قبول این سمت خودداری کرد.

سال ۱۳۰۸- امیر عنایت‌اله خان، پادشاه اسبق افغانستان که تنها سه روز سلطنت کرده بود با شاهزادگان افغانی و محمد یعقوب‌خان، وزیر سابق دربار وارد تهران شدند.

سال ۱۳۱۸- حسین سمیعی به استانداری آذربایجان غربی و عبدالله مستوفی به استانداری آذربایجان شرقی منصوب شدند.

سال ۱۳۲۲- موسولینی از نخست‌وزیری ایتالیا برکنار شد.

سال ۱۳۲۴- در مجلس شورای ملی دکتر محمد مصدق طی نطقی به لزوم خروج متفقین از ایران اشاره کرد و از انتخابات آزاد سخن گفت.

سال ۱۳۲۵- احمد قوام، نخست‌وزیر لقب «جناب اشرف» را اختصاصا از طرف شاه دریافت کرد.

سال ۱۳۲۷- عباس خلیلی، مدیر روزنامه اقدام به نیابت ریاست عمومی اتحاد اسلام انتخاب شد و امور مسلمین ایران، افغانستان، پاکستان و شوروی بر عهده وی قرار گرفت.

سال ۱۳۲۸- بودجه یک دوازدهم تیرماه به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

سال ۱۳۳۱- به دستور دکتر مصدق به پاسداشت شهدای روز ۳۰ تیر کلیه ادارات دولتی تعطیل و پرچم‌ها به حالت عزا نیمه افراشته شدند.

سال ۱۳۳۱- سپهبد یزدان‌پناه از طرف دکتر مصدق به ریاست ستاد ارتش برگزیده شد.

سال ۱۳۳۱- مجلس شورای ملی قیام ۳۰ تیر را به نام(قیام مقدس ملی) شناخت و شهدای آن روز را (شهدای ملی) نامید.

سال ۱۳۳۲- مظفر اعلم، وزیر مختار ایران در عربستان به سمت سفیر کبیری ایران در عراق منصوب شد.

سال ۱۳۳۲- دالس، وزیر امور خارجه آمریکا از فعالیت حزب توده در ایران ابراز نگرانی کرد.

سال ۱۳۳۴- کمیسیون‌های مشترک دو مجلس عوارض در دهات را لغو کرد.

سال ۱۳۳۴- روسای فرهنگ شهرستان‌ها در دبیرستان البرز کنگره‌ای تشکیل دادند تا برنامه آموزشی جدیدی را طرح کنند.

سال ۱۳۳۸- دهمین جلسه مصاحبه مطبوعاتی مدیران و سردبیران روزنامه‌ها و مجلات کشور با حضور شاه تشکیل شد. شاه درباره سیاست نفتی گفت: ما ۷۵درصد از منابع حاصله را می‌گیریم و امتیازی هم به کسی نمی‌دهیم. شاه همچنین درباره بحرین گفت: بحرین مال ما و متعلق به ما است. منتها فعلا این اشکال در کار هست که شخصی به عنوان حاکم این جزیره وارد معاهداتی شده و بعضی‌ هم در مقابل او تعهداتی به گردن گرفته‌اند.

سال ۱۳۳۹- دکتر مظفر بقایی در یک نطق انتخاباتی گفت که دولت معتقد به آزادی انتخابات نیست.

سال ۱۳۴۲- آیت‌الله میلانی اعلامیه شدید‌اللحنی علیه دولت منتشر کرد و ضمن محکوم کردن دولت نسبت به بازداشت آیت‌الله خمینی(ره) متذکر شد: ۱- ملت ایران به هیچ وجه با تبعید شخصی مثل آیت‌الله خمینی(ره) و دیگر علمای بزرگ موافقت نخواهد کرد و اجازه چنین تجاوزی را نخواهد داد. ۲- برای ملت ایران ادامه توقیف و شکنجه رجال و افراد صالح دیگر قابل تحمل نبوده و باید به این جنایت خاتمه داد.۳- ملت مسلمان در مقابل صندوق بازی و انتصابات قلابی مقاومت خواهد کرد و اجازه نخواهد داد حقی را که سال‌ها از او سلب کرده‌اند، باز در اختیار دیگران قرار گیرد.

سال ۱۳۴۴- در یک تصادف شدید در جاده اهواز و خرمشهر ۴۵ نفر کشته شدند.

سال ۱۳۴۵- یک سردخانه سه هزار تنی در مشهد آماده بهره‌برداری شد.

سال ۱۳۴۶- در انتخابات خمین زد و خورد شدیدی روی داد و عده‌ای در تلگرافخانه متحصن شدند.

سال ۱۳۵۱- اداره راهنمایی اعلام کرد به افرادی که یک چشم دارند، گواهینامه رانندگی داده می‌شود.

سال ۱۳۵۶- سناتور رابرت برد، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا با فروش هواپیمای آواکس به ایران مخالفت کرد و از کارنر و سایروس ونس خواست که از انجام این معامله یک میلیارد و دویست میلیون دلاری صرف‌نظر کنند.