گروه بنگاه‌ها- کتاب «نگاهی به تخلف و تقلب در صنعت بیمه» تالیف نظرعلی صلاحی‌نژاد و بهروز آرمان مهر منتشر شد.

به گزارش آیین، در این کتاب در ۹ فصل و در ۱۶۴ صفحه به مفهوم تقلب (کلاهبرداری)، تخلف و مفاهیم مرتبط با آن، تقلب و تخلف از نگاه قانون، تاثیرات تقلب و تخلف و عوامل موثر بر آن، مروری بر مفاهیم و قوانین بیمه‌ای مرتبط با تقلب و تخلف، بررسی وضعیت تخلفات و تقلبات در بیمه، نشانگرهای رخداد کلاهبرداری‌های بیمه‌ای، مصادیق تخلف و تقلب در بیمه به تفکیک رشته‌های بیمه‌ای، وظایف و نقش نهادهای مختلف در پیشگیری از تخلف و تقلب و آزارهای پیشگیری و کشف تقلب و تخلف در حوزه فناوری اطلاعات پرداخته شده است.

مولفان در پیشگفتار کتاب آورده اند: «رواج کلاهبرداری بیمه‌ای، به‌خصوص در بخش اموال، هر ساله زیان‌های بسیاری را متوجه شرکت‌های بیمه‌ای می‌کند. اگرچه تحقیق جامعی درخصوص حجم و میزان کلاهبرداری در صنعت بیمه ایران انجام نشده است اما آمارهای غیررسمی از پرداخت سالانه چندین هزار میلیارد تومان خسارت غیرواقعی به متقلبان کلاهبرداران بیمه‌ای حکایت می‌کند. متاسفانه باوجود بروز روش‌های جدید کلاهبرداری، بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای نتوانسته‌اند اقدامی عملی در راستای پیشگیری و کشف این نوع کلاهبرداری‌ها انجام دهند. به‌طور کلی، کلاهبرداری‌های بیمه‌ای را می‌توان در طیف وسیعی، که از زیاد جلوه دادن خسارت واقعی آغاز می‌شود و تا حد ادعای خسارتی کاملا ساختگی و دروغین پیش می‌رود، طبقه‌بندی کرد.»

این کتاب توسط نظرعلی صلاحی نژاد معاون اداری مالی شرکت بیمه ملت و بهروز آرمان مهر کارشناس معاونت اداری مالی بیمه ملت در ۵۵۰ نسخه توسط انتشارات ترمه در سال ۱۳۹۴ به چاپ رسیده است.